BMW dezvăluie secretele modelului i3 electric
10 Iulie 2013, 18:46
După un pic de intrigă, bavarezii au decis să dezvăluie datele tehnice şi fotografiile modelului de serie electric BMW i3. Chiar dacă este parţial camuflat, putem remarca, că am avut dreptate, menţionând că i3 va avea uşile din spate, care se deschid asemenea sport-car-ului Mazda RX-8 şi că substratul tehnic va putea fi suplinit cu un generator pe benzină!
BMW i3, care va debuta pe data de 29 iulie la Salonul Auto de la New York, a fost creat în jurul structurii LifeDrive, formată din caroseria, realizată din fibră de carbon şi a şasiului din aluminiu, care aduce masa totală la
1.195 kg, distribuiţi ideal între axe - 50/50. Lungimea electromobilului este de 3.999 mm, iar ampatamentul este unul dea-dreptul generos – 2.570 mm. Substratul tehnic este format dintr-un motor electric de o greutate de 50 kg,
ce transmite roţilor din spate 170 CP şi 250 Nm de cuplu constant, precum şi un pachet de acumulatoare litiu-ion cu o capacitate de 22 kWh. Acumulatoarele pot fi încărcate cu încărcătorul rapid la 80% timp de 30 de minute, sau de la o priză de casă
la 100% timp de 8 ore.
Având în vedere greutatea redusă şi motorul electric potent, performanţele micuţului de 5 locuri sunt excelente - de la 0 la 60 km/h BMW i3 accelerează în 3,7 secunde, iar până la 100 km/h în 7,2 secunde, în timp ce viteza maximă este limitata la 150 km/h, pentru a nu defavoriza eficienţa.
Testele preliminare au arătat, că cu o încărcare a acumulatoarelor la 100%, i3 va fi capabil să parcurgă 130-160 km sau 200 km în regimul ECO PRO+.
Dacă nici aceasta nu este suficient, se poate opta pentru un generator pe benzină, care va creşte autonomia la 300 km.
Dacă nici aceasta nu este suficient, se poate opta pentru un generator pe benzină, care va creşte autonomia la 300 km. Rolul de generator pe benzină, care încarcă acumulatoarele litiu-ion, îl joaca un propulsor în 2 cilindri de 650 cmc şi 34 CP, preluat de pe o motocicletă BMW şi amplasat
alături de motorul electric, deasupra axului spate. Acesta se include automat când acumulatoarele sun epuizate. Rezervorul de combustibil de 9 litri, este situat în partea din faţă
a vehiculului electric.
Bavarezii ne spun, că ca orice alt BMW, noul i3 va fi plăcut în condus, datorită performanţelor dinamice demne de un hot-hatch, distribuţiei
a maselor impecabile, tracţiunii spate, a suspensiei independente şi a jantelor de 19 inch cu profil îngust.
BMW i3 va fi echipat şi cu toate sistemele posibile de siguranţă
activă şi pasivă, precum şi sistemul
multimedia BMW ConnectedDrive cu sistemul de navigaţie încorporat, care va ajută conducătorul să aleagă în
mod eficient traseul călătoriei sale, contribuind astfel la economia energiei.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,046
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (3)
Robert
Bucureşti, România
la 10 Iulie 2013 - 21:56
Vaiii.....mancalar mama de dulapior cu 4 roti.
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 10 Iulie 2013 - 21:57
macalar curcile...am vrut sa spun....of,of,of emotiile ma bantuie in public
2
0
Valeriu
Chişinău
la 11 Iulie 2013 - 09:01
Colaborarea cu Toyota cred ca ii va ajuta sa dezvolte si astfel de masini. Chestia cu generatorul electric nu stiu cat de inspirata este... daca motorul face la fel ca cel al unui bike, apoi s-a cam zis cu linistea in care merge un automobil electric. In asa caz mai bine faci un hibrid de treaba decat experimente.
Designul mai mult aduce a Scion... care nu prea imi plac chiar daca le face tot Toyota. Dar parerea e subiectiva, nu sariti in capul meu! :))
0
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!