Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Revoluţia bavareză a început: BMW i3 a fost lansat oficial

29 Iulie 2013 - 17:39
Ilie Toma
Revoluţia bavareză a început: BMW i3 a fost lansat oficial
BMW ne-a dezvăluit de ceva vreme bune planurile sale conceptuale pe care şi le-a schiţat odată cu iniţierea diviziei „i”. „Born electric” – „născut electric” – e un slogan care defineşte cât se poate de clar esenţa noii diviziuni. Doar că tot ce am văzut până acum nu erau decât prezentări de tehnologii potenţiale, concepte şi relatări despre munca asiduă pe o care o fac între timp inginerii germani. Dar iată că astăzi munca inginerilor a ajuns la un apogeu logic, şi BMW i3, de serie, a fost dezvăluit simultan în 3 colţuri ale lumii – Londra, New York şi Beijing.

Haideţi să vedem, deci, câte din ideile conceptuale au ajuns în producţia de serie a lui BMW i3. Designul modelului de serie respectă cu stricteţe ideile şi formele dezvăluite anterior, astfel că cei care vor avea ocazia să vadă un BMW i3 pe străzi îşi vor spune imediat „ah, uite un BMW i3”... Construcţia maşinii a făcut uz de materiale ultra-uşoare, inclusiv anunţatul plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), pentru ca maşina rezulată să fie cât mai uşoară.

Cel mai important atribut este acela că BMW i3 a rămas şi în producţia de serie un vehicul pur electric, nefiind transformat într-un hibrid, aşa cum se întâmplă în cazul multor idei ambiţioase în lumea auto. Nu, bavarezii au reuşit să dezvolte un adevărat BMW electric urban, care dispune de un motor electric de 170 CP şi 250 Nm (!), iar întreaga valoare de putere şi cuplu este disponibilă la orice turaţii, că doar vorbim de electromotoare! O cutie de viteze propriu-zisă nu există, puterea fiind distribuită printr-o transmisie cu singură treaptă, din acelaşi motiv enumerat mai sus – pentru că puterea şi cuplul sunt disponibile la orice turaţii ale motorului. Electromotorul este alimentat cu energie stocată într-un set de baterii montat în podeaua vehiculului, coborându-se substanţial şi centrul de greutate astfel.

Ce distanţă este capabil să ruleze noul BMW i3 cu o singură încărcare? Ei bine, germanii ne spun că autonomia modelului variază între 130 şi 160 km, o distanţă suficientă pentru regimul zilnic al celor mai mulţi dintre noi. BMW a prevăzut bateria modelului i3 cu o durată de viaţă egală cu cea a maşinii, oferind şi o garanţie de 8 ani sau 100,000 km. Şi deoarecem BMW i3 este unicul model premium dezvoltat din start pentru a fi propulsat de un motor electric, inginerii bavarezi se laudă că au reuşit să-i asigure aceeaşi plăcere în condus ca şi a oricărui alt model BMW. Greutatea sa totală redusă, de 1,195 kg (230 kg cântăreşte doar setul de baterii), îi sporeşte agilitatea şi caracteristicile dinamice, dar adevăratul secret e păstrarea legendarei distribuţii a greutăţii între punţi, de 50 la 50!

Dacă tot vorbim de caracteristici dinamice, haideţi să vedem cât timp îi poate lua unui BMW i3 să ajungă la 100 km/h. Doar 7.2 secunde, de atât e nevoie pentru ca micuţul model urban să prindă prima sută. Iar viteza de 60 km/h e prinsă după doar 3.7 secunde.

Şi totuşi, există şi opţiunea „hibridizării” modelului, pentru cei care-şi vor dori asta. Opţional, puteţi avea un motor pe benzină cu rol de range-extender, adică de generator electric care să vă asigure energia necesară deplasării, astfel încât să nu mai aveţi problema autonomiei insuficiente. Motorul pe benzină e unul cu doi cilindri, de 650 cm cubi, dezvoltă 34 CP şi este montat în spate, deasupra axului posterior, în imediata apropiere a electromotorului.

Cât de mare este noul BMW i3? Acesta măsoară 3,999 mm lungime, 1,775 mm lăţime şi 1,578 mm înălţime, iar ampatamentul este întins la maxim pentru o prezenţă agilă şi o bună manevrabilitate, măsurând 2,570 mm.

Noul BMW i3 va fi produs în Germania, la uzina BMW din Leipzig, care a trecut recent printr-un program amplu de modernizare revoluţionară, pentru a fi capabilă să utilizeze noi tehnologii de producţie, cerute de arhitectura specială a lui i3. Apropo, toată energia electrică folosită în procesul de producţie a uzinei din Leipzig este generată de vânt, fiind, deci, 100% ecologică şi regenerabilă!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (20 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter