Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

SPECIAL PiataAuto.md: primele biciclete „made in Moldova”!

25 Iulie 2013 - 07:20
Ilie Toma
SPECIAL PiataAuto.md: primele biciclete „made in Moldova”!
Eticheta „made in Moldova” e una care ar trebui să ne facă mai mândri pe noi, cei născuţi aici, mai ales atunci când ea este aplicată pentru prima dată pe noi tipuri de produse, create în rezultatul unor idei ambiţioase. Moldova nu a produs niciodată biciclete, nici măcar în timpul Uniunii Sovietice. Dar situaţia s-a schimbat în acest an, când la Chişinău a apărut primul producător adevărat, autohton, de biciclete, pe care redacţia PiataAuto.md l-a vizitat în aceste zile!

Există afaceri făcute din pur raţionament economic, dar există şi proiecte născute dintr-o pasiune imensă, în jurul căreia este înţesat şi un plan de business. Cei care îşi croiesc ideea de afacere în jurul pasiunii lor se vor dedica în întregime succesului acesteia, însă. Din această categorie face parte, cu siguranţă, şi Andrei Tchmil, fondatorul primei fabrici de biciclete din ţara noastră.

Cine este Andrei Tchmil? În spatele său există atâtea realizări, încât e greu să o selectezi pe cea care i-ar fi definitorie. Dar, probabil, calitatea cu care îl identifică cei mai mulţi oameni este cea de ciclist profesionist, participant de nenumărate ori în renumitele curse de ciclism Turul Franţei şi Turul Belgiei, şi o mulţime de alte curse europene. În 1991 devenise campion al URSS în ciclism, în 1999 a câtigat prestigioasa cursă UCI Road World Cup, în 1997 – cursa Paris-Tours, iar în 1999 – cursa Milano-San Remo, cu o ultimă victorie răsunătoare în 2000, înainte de pensionarea sa din cariera de ciclist în 2002. Activitatea sa ulterioară a fost strâns conectată cu sportul, atât la nivel naţional, cât şi internaţional.

Şi iată că ideea lansării unei fabrici de biciclete în Moldova s-a copt, s-a maturizat tot mai mult până când la începutul acestui an visul s-a materializat şi la Chişinău au fost puse bazele primului producător autohton de biciclete, cu startul producţiei propriu-zise în următoarele luni, astfel încât astăzi producţia se desfăşoară deja în regim normal. Primele biciclete moldoveneşti se numesc MASTERTEH şi poartă cu mândrie eticheta „made in Moldova” pe ele, iar la dorinţa cumpărătoru- lui poate fi lipit şi un mic steag naţional pe ele!

Şi nu vorbim de o simplă producţie pe bază de licenţă, a unor mărci occidentale. Vorbim de un producător autohton propriu-zis, care a elabo- rat în mod independent designul fiecărui model al său, apelând ulterior la furnizorii potriviţi pentru livrarea componentelor-cheie necesare şi asamblând bicicletele la Chişinău. Cadrele bicicletelor sunt vopsite în capitala Moldovei, chiar dacă deocamdată sunt turnate şi sudate în străinătate. Frânele sunt furnizate de una din cele mai bune companii din lume – Shimano – toate componentele fiind certificate în conformitate cu standardele europene de calitate. Astfel produsul final este o bicicletă creată la Chişinău, după ideea, designul şi ingineria moldovenească, folosind deocamdată o anumită parte de componente livrate de producători renumiţi ai acestor tipuri de piese. În timp, însă, cei de la MASTERTEH spun că peste jumătate din piesele şi componentele folosite în producţia bicicletelor lor vor fi de provenienţă locală.

Deşi sunt abia în primele luni de activitate, cei de la MASTERTEH au reuşit să asigure deja o variaţie admirabilă a modelelor pe care le produc. Aceştia dispun deja de un model destinat copiilor de vârstă şcolară, de două modele axate spre confort şi condus urban, unul din care este focusat spre publicul feminin, precum şi de alte modele prevăzute pentru condusul pe drumuri de munte şi macadam. În acest segment, al mountain-bike- urilor, producătorul moldovean vine cu mai multe nivele de avansare a modelelor sale, pornind de la bicicletele cu furcă simplă, şi continuând cu cele cu furcă amortizoare şi chiar cu amortizoare cu rigiditate reglabilă şi frâne cu discuri! Deci, şi cei mai avansaţi ciclişti, care cutreieră ţara în lung şi în lat, pe tot soiul de carosabil – de la asfaltul Chişinăului la stâncile Orheiului Vechi îşi vor putea găsi deja un model pe potrivă.

Prima întrebare care apare în mod firesc în mintea Dvs., probabil, şi a apărut şi în mintea noastră, a fost cea legată de calitatea unui astfel de produs, asamblat în Moldova. Ochii noştri, căliţi şi adaptaţi la calitatea ireproşabilă a celor mai multe automobile moderne, au analizat minuţios biciclete proaspăt produse într-un soi de inspecţie rigidă. În ziua de azi consumatorii nu mai au răbdare şi toleranţă să te aştepte pe tine, producătorul, să creşti în calitate şi să te scuze că vezi tu, eşti din Moldova – calitatea ireproşabilă trebuie şi poate fi oferită din start, cel puţin la un nivel de excelenţă accesibilă, dacă nu la un nivel premium, credem noi. Şi trebuie să recunoaştem cu mândrie că produsul finit al primului producător de biciclete din Moldova nu lasă loc de critici răutăcioase sau de ironie! Calitatea e într-adevăr una de nivel european sau internaţional, ziceţi-i cum vreţi. Cert este că, atunci când vei merge cu o astfel de bicicletă, vei fi mândru să le spui tuturor că ea e produsă în

Moldova şi aspectul ei nu te va face să roşeşti, ci dimpotrivă, s-ar putea să alimenteze în continuu mândria că şi în Moldova se pot realiza lucruri de calitate, născute din idei ambiţioase.

Şi acum să vorbim şi despre preţ. Datorită faptului că sunt produse în ţara noastră, bicicletele moldoveneşti au un preţ extrem de competitiv, în segmentul bicicletelor de calitate la preţ raţional. Cel mai avansat mountain-bike, cu furcă cu amortizoare ajustabile şi frâne cu discuri urcă la un preţ de aproximativ 7,000 lei, în timp ce modelele junior sau cele de oraş oscilează în jurul valorii de 2,000 lei! Nu puteam să nu-i întrebăm pe cei de la MASTERTEH şi despre eventuala garanţie dată de producător şi iată că aceasta există – toate bicicletele beneficiază de un an de garanţie deplină!

Vă întrebaţi, probabil, de ce am mers noi, de la o publicaţie auto, într-o fabrică de biciclete? Ei bine, chiar dacă avem uneori ocazia să mergem pe SUV-uri, sedanuri luxoase sau chiar supercar-uri, noi credem că bicicleta e un veritabil mod de transport într-un oraş modern, care mai e şi extrem de sănătos. E şi un mod fantastic de frumos de a-ţi petrece timpul cu familia în week-end, spre exemplu, dacă în zilele de lucru eşti nevoit să foloseşti maşina. Iar pe lângă predilecţia pozitivistă pe care o avem faţă de ciclism şi biclete, noi, cei de la PiataAuto.md, am simţit o sămânţă de mândrie patriotică atunci când am descoperit primul producător autohton de biciclete din Moldova, şi ne-am dorit să împărţim aceste senzaţii şi cu Dvs., mai ales că produsul finit demonstrează că şi în Moldova se pot realiza lucruri de o excelentă calitate, cu adevărat atractive şi interesante!

DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (15 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter