VUHL 05 – sportivul mexican cu inimă de Ford Focus ST
8 Iulie 2013, 10:50
Aşa numitele ”track days” sunt zilele, în care adevăraţii entuziaşti îşi pot scoate toată adrenalina pe circuit şi pot savura plăcerea de a conduce într-un loc sigur şi departe de drumurile publice,
acolo unde eşti doar tu şi automobilul! Special pentru astfel de zile şi sunt concepute maşinile sport, precum KTM X-BOW, BAC Mono sau Ariel Atom, iar de acum încolo la această gaşcă, aducătoare
de senzaţii tari pentru proprietarii săi, se alătură şi VUHL 05 (se pronunţă ca ”VUL” cu ”U” lung).
După denumire pare a fi un automobil european, dar, de fapt, aceasta este construit în Mexic! Da, este produs în Mexic, dar a fost învăţat să meargă în
Marea Britanie, a fost testat în SUA, iar caroseria, care poate fi confecţionată atât din plastic, cât şi din fibră de carbon, este produsă în Canada!
Design-ul agresiv, care adaptează două nuanţe a caroseriei, este extrem de interesant, deşi blocurile optice par a fi inspirate de kit-car-ul K-1 Attack.
Habitaclul este unul pe cât se poate de simplist, fiind înviorat de scaunele de tip scoică din fibră de carbon şi consola centrală îngustă, ce aminteşte de cea de pe Porsche 918 Spyder, dar în loc de butoane, având comutatoare.
Cu o greutate la gol de doar 695 kg, VUHL 05 poate accelera până la prima sută de kilometri în doar 3,7 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 245 km/h neavând parbriz, ci doar un
deflector de sticlă! Aceste rezultate se datorează şi propulsorului de 2,0 litri Ford EcoBoost, preluat de pe modelul Focus ST şi instalat central pe bolidul mexican! Puterea acestuia a fost
ridicată de la 250 CP la 289 CP şi
410 Nm, suficienţi pentru a-ţi şifona coafura, care, pentru siguranţă şi confort, mai bine să fie ascunsă în casca de curse.
VUHL 05 se mai caracterizează prin jantele OZ Racing de dimensiuni diferite – 17 inch pe putea faţă şi 18 inch pe cea din spate, sistem de frânare performant de la Willwood,
transmisia manuală cu 6 rapoarte şi o cameră video, instalată pe mijlocul elementului de protecţie de după scaunele şoferului şi pasagerului, datorită căreia aceştia vor putea filma reuşitele de pe circuit.
Preţul acestei bijuterii, va fi de aproximativ 106.000 de dolari SUA, în timp ce mexicanii planifică să producă până la 50 de unităţi anual. Ce ziceţi, este adecvat un astfel de preţ pentru o plăcere puritană de a conduce?
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,072
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Cyber
Briceni, Moldova
la 8 Iulie 2013 - 13:04
Ce masina, daca pot sa-i spun asa :)))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!