Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

EuroNCAP spulberă aşteptările: un test de impact cu o suprafaţă frontală mică, asemeni celui american de la IIHS, nu va fi introdus în Europa!

19 Septembrie 2013 - 10:50
Ilie Toma
EuroNCAP spulberă aşteptările: un test de impact cu o suprafaţă frontală mică, asemeni celui american de la IIHS, nu va fi introdus în Europa!
Acum un an institutul american de securitate rutieră IIHS a introdus un nou tip de crash-teste, care presupune impactul frontal cu o barieră nedeformabilă la suprafaţă de doar 25% din lăţimea maşinii, pe lângă clasicul test cu 40% din aceasta. Americanii spuneau atunci că o mare parte din decesele în urma accidentelor rutiere din SUA sunt provocate de accidente similare, în care un vehicul este incapabil să absoarbă impactul cu o suprafaţă mică a părţii sale frontale la contactul cu un alt vehicul sau cu un obiect static dur.

Rezultatele primelor teste efectuate de americani au fost de-a dreptul înspăimântătoare, doar jumătate din modele dovedindu-se capabile să ofe-re o protecţie cel puţin marginală sau bună, în timp ce calificativul „bun” a fost atribuit doar la aproximativ 10-15% din primele modele testate. Au existat cazuri cu scenarii severe, care includeau deformarea gravă a caroseriei cu şanse minine de supravieţuire pentru cel de la volan şi chiar cazuri de desprindere totală a uşii şoferului în urma impactului. Pe parcursul anului, testele modelelor proaspăt apărute pe piaţă au demonstrat rezultate mai bune la acest capitol, dar situaţia este încă departe de un tablou dezirabil.

Pe fundalul acestor rezultate îngijoră- toare, apăruseră mai multe zvonuri despre eventualitatea introducerii unui test de siguranţă similar în Europa, de către EuroNCAP. Existau mai multe voci sonore din industrie care spuneau că o astfel de introducere e necesară şi iminentă în Europa şi chiar unii reprezentanţi EuroNCAP nu excludeau o astfel de evoluţie.

Într-un interviu recent acordat publica- ţiei „Car Safety Rules”, însă, Dr Michiel van Ratingen, şeful EuroNCAP, spulberă toate aşteptările şi declară că un test similar celui american de la IIHS nu va fi introdus în Europa în viitorul previzibil. Van Ratingen face referinţă la deosebirea specificului situaţiei rutiere din SUA şi celei din Europa, declarând că statistica rutieră denotă o proporţie mult mai redusă a accidentelor după scenariile testului IIHS pe continentul european. „În Europa sunt mult mai frecvente accidentele în care maşinile intră în coliziune una cu cealaltă, decât cu obiecte statice”. Van Ratingen mai spune că EuroNCAP preferă să încurajeze tehnologiile care pot ajuta la evitarea impactului cu suprafaţă frontală mică, precum cele de asistenţă la schimbarea involuntară a benzilor.

EuroNCAP va avea, totuşi, un test de siguranţă nou din 2015. Acesta va presupune impactul frontal cu întreaga suprafaţă a maşinii, iar la bord se vor afla manechine care vor imita siluetele bărbaţilor, femeilor şi copiilor. „Accidente de acest scenariu se întâmplă mult mai des în Europa, iar noi vrem să încurajăm centuri de siguranţă şi airbag-uri potrivite atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei sau copii”, mai adaugă van Ratingen.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter