Primele exemplare hibride Land Rover au finalizat expediţia de 16 mii km pe Drumul Mătăsii
15 Octombrie 2013, 13:12
Producătorii care se respectă ne demonstrează funcţionalitatea şi fiabilitatea tehnologiilor noi prin exemple de excepţie din geografia planetei. Land Rover a anunţat acum două luni lansarea primelor modele hibride în gama sa, iar pentru a demonstra fiabilitatea acestora şi
adaptarea pentru condiţiile dure
fireşti pentru orice alt model al mărcii,
britanicii au trimis primele exemplare
într-o expediţie de peste 16 mii
kilometri, care a urmat îndeaproape drumul istoric al mătăsii, dinspre occident spre China şi India.

Expediţia a avut o distanţă totală de 16,853 km şi a ţinut 53 zile. Startul a fost dat în Solilhull, Marea Britanie,
oraşul-patrie a celor de la Land Rover. Punctul final a fost renumitul oraş Mumbai din India, tot el şi patrie a proprietarilor actuali ai Jaguar Land Rover, Tata Motors. Iar pentru a parcurge distanţa enormă, coloana de Land Rovere a avut a traversa 13 ţări – Marea Britanie, Franţa, Belgia, Germania, Polonia, Ucraina, Rusia,
Kazahstan, Uzbekistan, Kârgâzstan, China (inclusiv regiunea Tibet), Nepal şi India.

Cele trei exemplare Range Rover au trebuit să înainteze în cele mai diverse peisaje geografice şi tipuri de carosabil, de la trasee asfaltate până la drumuri pietroase sau noroioase,
stepe şi deşerturi, cu temperaturi de până la 43 grade Celsius. În regiunea Tibet coloana de offroadere a ajuns la o altitudine de peste 5,500 metri, iar pe durata unui episod de 7 zile traseul s-a menţinut la o altitudine cuprinsă între 3,350 m şi 5,379 m deasupra mării.
În ciuda condiţiilor dure prin care au parcurs cei peste 16 mii kilometri, toate cele trei exemplare hibride Range Rover au indicat cifre fascinant de mici la consum. Cea mai mare medie din cele 3 exemplare a
fost 7.84 litri/100 km, iar cea mai mică medie, obţinută de unul din cele trei Range Rovere, a fost de 7.63 litri/100 km. Vă amintim că sistemul de propulsie hibridă al celor de la Land Rover combină un turbodiesel V6 de 3.0 litri cu electromotor de 47.5 CP şi o transmisie automată de 8 trepte,
puterea cumulată a întregului sistem constituind 340 CP.

După cum declară inginerii britanici, scopul principal al expediţiei a fost nu doar cel de a demonstra fiabilitatea
noului sistem de propulsie, dar şi de a observa şi ajusta setările sistemului pe cele mai diferite tipuri de carosabil şi climă, înainte de punerea în
producţia de serie a primelor exemplare hibride Land Rover. Inginerii britanici spun că expediţia le-a oferit şansa acumulării unei cantităţi de 300 GB de date privind setările şi funcţionarea maşinii în toate situaţiile prin care a trecut, date care vor fi analizate şi vor contribui la perfecţionarea tehnologiei noului sistem de propulsie Land Rover.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
2,568
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (1)
FIFA
Chişinău
la 16 Octombrie 2013 - 00:33
poate facem o revolutie iscalim un document ceva ca guvernantii sa modifice legea cu privire la vamuirea marfurilor, sa fie ieftinita vamuirea motoarelor de pina la 3.0 d sa nu fie asa suma nebuna........tare as vrea un 3.0 d
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!