A XX-sprezecea ediţie specială pentru Bugatti Veyron a fost dezvăluită la Salonul Auto din Dubai
7 Noiembrie 2013, 10:01
Bugatti Veyron are opt ani de când este produs, a bătut la vremea lui recordul pentru cel mai scump model din lume, iar apoi şi pentru cel mai rapid, dar există şi un alt capitol la care modelul ori a bătut deja recordul, ori are toate şansele să o facă: cel al numărului de ediţii speciale şi exemplare unice create pe baza lui.
Ne e destul de dificil să cuantificăm numărul total al acestor versiuni apărute în toţi aceşti ani, dar e sigur că aproape fiecare salon auto internaţional la care Bugatti participă se lasă cu câte o ediţie de acest fel.
În aceste zile e în toi un salon de la care Bugatti nu avea dreptul să lipsească cel din Dubai. Fireşte, descoperim şi aici un Veyron special.
Doar că, de această dată, Veyronul ăsta chiar elogiază frumos un om de mare importantă din istoria mărcii Meo Constantini. Personajul Meo Constantini a fost un prieten apropiat al fondatorului mărcii, Ettore Bugatti, tot el fiind şi şeful echipei de curse Bugatti şi tot el a fost vreme bună şi unul din piloţii echipei, aducând victorii importante în cursa Targa Florio cu modelul Type 35.
Ediţia specială Veyron, creată în cinstea lui Meo Constantini, va număra doar 3 exemplare, preţuite la 2.09 milioane euro fiecare, fără taxe şi costuri de transport. Maşinile sunt create pe baza modelului Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse şi sunt dotate cu acelaşi motor W16 de 8.0 litri, capabil să dezvolte 1,200 CP între 3,000 şi 5,000 rpm, cu un cuplu maxim de 1,500 Nm. Maşina prinde prima sută
sută în doar 2.6 secunde şi poate fi condusă cu plafonul coborât la o viteză de 408.84 km/h, după cum a dovedit-o recordul stabilit în aprilie 2013, care i-a asigurat titlul de cel mai rapid roadster de serie din lume.
Pe lângă substratul tehnic obişnuit pentru orice Veyron Grand Sport Vitesse, noua ediţie specială vine vopsită într-o nuanţă specială de albastru,
creată în exclusivitate pentru această serie de 3 exemplare. Părţile din aluminiu sunt poleite manuale şi placate. Spoilerul spate are partea
dorsală marcată cu traseul de la Targa Florio, iar semnătura lui Meo Constantini a fost gravată pe capacul rezervorului de combustibil şi pe cel destinat turnării uleiului de motor.
Interiorul e complet tapiţat cu piele, culoarea albastră întunecată combinându-se cu un maro nobil, cu iz de coniac. Cusăturile sunt realizate cu aţă de un albastru deschis, care imită nuanţa exterioară a caroseriei. Tetierele au de asemenea cusută semnătura lui Meo Constantini, iar spaţiul de depozitare dintre cele două
scaune are din nou traseul de la Targa Florio gravat pe el. Pe suprafaţa pielii panourilor interioare ale uşilor au fost gravate scene de glorie din
cursele victorioase ale lui Meo Constantini la Targa Florio, aceste gravări fiind făcute printr-o tehnică specială cu laser.
Eh, ia spuneţi şi voi, la toată suita de ediţii speciale pe care le-a avut Veyron, nu e asta oare una din cele mai frumoase şi rafinate din ele?
Aș vrea sa vad e va fi peste 20 ani cu Bugatti Veyron...o sa aiba vreo 10k CP ? PS: imi place ca banda de putere maxima nu e la turatii chiar mari (3000-5000). Dar asta se reguleaza cu consumul și BOOST-ul.
1
1
Igor
Chişinău
la 7 Noiembrie 2013 - 14:57
"A XX-sprezecea" adica "a douazeci-sprezecea"?
1
3
FIFA
Chişinău
la 7 Noiembrie 2013 - 20:58
adica ....*a naiba stie a cita*....._)
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 7 Noiembrie 2013 - 21:35
Un alt moft de masina........Pacat ca nu mai e demult un Bugatti pur-sarnge. Este doar o masinarie cu piese VW si cu un pret indezirabil de mare.
Bugatti Veyron - >1.000.000 euro si cica s-ar vinde in pierdere, Nissan GT-R -> 100.000 euro cu un motor V6 de 3.8 L care sa prinde 0-100 in acelasi timp cu un Veyron de 1001 CP (motor V16 de 8l)? Asta spune tot despre politica VW, iti vinde o masina de cateva ori mai scump decat face si mai sustine ca o vinde in pierdere. dar de, lumea-i mare si nu deosebit de inteligenta, un lucru foarte bine intuit de VW cu al sau Veyron.
3
3
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 8 Noiembrie 2013 - 07:02
@Igor, @tudor: Exact, XX-sprezecea înseamnă cam ceea ce a spus şi tudor - a naiba ştie a câta. Am zis şi în text, cam la fiecare salon internaţional unde vine Bugatti, e adusă câte o ediţie specială sau exemplar unic nou. Doar vreo 4 ani în urmă au făcut o excepţie când au adus conceptul Galibier. Dar ediţia asta e mai frumoasă ca celelalte, e făcută mai cu suflet.
0
4
Igor
Chişinău
la 8 Noiembrie 2013 - 11:29
Aham... am inteles ironia :) Multumesc PA de explicatie :D
1
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 11 Noiembrie 2013 - 17:15
Offf... da sa-i opreasca odata pe astia de la VW cineva sa nu mai scoate atitea "Veyroane". Deja in git imi sta aceasta masina, care de fiece data ii skimba un "boltishor" si o "piulitza" si deam ii Special Edition. LOL
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 14 Noiembrie 2013 - 14:16
Ei nu vor sa accepte ca acest automobil, și-a pierdut din valoare. Inainte (cind nu prea stiam nimic) , mi se parea motorul lor W16 Quad-Turbo ceva senzational. Acuma, cind imi dau seama ce si cum, nu pot sa spun ca e cine stie ce.