Tesla Model S a bătut recordul în Norvegia, devenind cea mai vândută maşină din istorie!
8 Aprilie 2014, 14:51
Tesla Model S a reuşit să realizeze în luna martie 2014 ceea ce pare incredibil: a devansat cifrele lunare de vânzări ale oricărui alt model în Norvegia, vânzând într-o singură lună 1,493 de unităţi. Şi când spunem oricărui alt model, nu ne referim doar
la maşinile electrice, ci la toate maşinile, în general!

La prima vedere numărul nu o fi foarte impresionant, dar să nu uităm că populaţia Norvegia constituie numai 5 milioane de locuitori, iar dacă privim
topul celor mai vândute modele mai jos, pe poziţia a doua îl găsim pe Volkswagen Golf, cu doar 625 de exemplare vândute în aceeaşi lună, iar ocupantul poziţiei 3 este tot un model electric – Nissan Leaf.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
2,361
COMENTARII (5)
G e o
Floreşti, Moldova
la 8 Aprilie 2014 - 16:20
Cred ca cea mia buna metoda de a aprecia o masina este de o aprecia dupa numarul vinzarior.
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 8 Aprilie 2014 - 17:06
Tehnologia electricelor are viitor, eu tot cred ca problema autonomiei este falsa, deoarece ne raportam prea mult la vechea infrastuctura a retelei de statii de carburant, desi la o tehnologie a vehiculului total diferita trebuie sa avem in vedere si o infrastructura de alimentare total diferita. In primul rand tehnologia acumulatorilor va evolua. Presupunand totusi ca nu va evolua, se poate crea o retea de alimentare cu energie prin inductie pe toate drumurile pricipale, astfel ca pe oriunde ar merge masina, ea ar fi permanent conectata, ar merge pe curentul pe care-l preia din cablurile inductoare subterane. Fiecare masina ar avea un contor de consum pentru energia absorbita din retea, care va transmite indexul de consum la sfarsit de luna catre furnizorul de energie, care la randul lui va cuprinde consumul masinii in factura lunara de energie. Deci masina ar fi ca un troleibuz. Acumulatorul ar urma sa intre in functiune cand masina paraseste drumurile electificate, care ar fi de dorit sa fie cat mai putine, iar daca cineva ar merge totusi numai pe astfel de drumuri secundare neelectrificate ar ramane solutia incarcarii la priza de acasa sau la statii. Asta e viziunea mea, ar presupune ceva costuri de creare a infrastructurii, nu pot sa estimez correct la cat s-ar ridica pt o tara precum a noastra, dar costurile s-ar recupera garantat. Nici constructia unei benzinarii la urma urmei nu e ieftina, o cunostinta de-a mea a ridicat acum cativa ani in Dolj o benzinarie particulara cu aprox 1 mil EuroEuro. Nu mai pun costurile uriase ale extractiei, rafinarii si transportului carburantilor la statiile peco. Deci totul este sa se vrea si sa existe suficienta hotarare pentru a ne rupe definitiv de carburanti si putere de lupta economica si politica cu petrolistii.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 8 Aprilie 2014 - 17:10
Aviz Redactiei PA.md , Ati uitat cel mai important amanunt.
In Norvegia masinile electrice sunt (aviz parazitilor de la guvern) SCUTITE de TVA!, asta pe langa multe altele care se gasesc mai sus.
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 8 Aprilie 2014 - 17:24
@Robert_01:
Ai dreptate, Tesla Model S beneficiază de o mulţime de falicităţi fiscale în Norvegia, dar cu toate acestea, un Model S costă aproximativ 81,000 euro în această ţară. În acelaşi timp, un BMW Seria 5, spre exemplu, costă cu doar vreo 7,500 euro mai puţin. La acestea se adaugă facilităţi precum parcări gratuite, încărcări gratuite sau oferirea pentru electromobile a dreptului de a circula pe benzile destinate autobuzelor în oraşe.
0
2
Igor
London, Marea Britanie
la 10 Aprilie 2014 - 01:32
E posibil ca lumea de asta si le cumpara, ca pot economisi un car de bani, pe incarcarcari, parcari si alte facilitati gratuite, dar banuiesc ca si procurarea in rate a acestor masini este cumva mai ieftina, ma refer la dobanda etc.
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!