BYD a lansat o versiune de doar 25.000 dolari pentru modelul electric Seal, concurentul lui Tesla Model 3

26 Martie 2024, 18:38
Redacţia PiataAuto.md
Dacă ieri anunţam că mai mulţi producători auto ce sperau să concureze într-un segment al maşinilor electrice accesibile sunt alarmaţi de faptul că BYD a lansat un model electric ultra compact la preţ mai mic de 10.000 dolari, azi chinezii fac următoarea mişcare într-un segment şi mai important şi anunţă lansarea unei versiuni de doar 25.000 dolari pentru BYD Seal, modelul concurent pentru Tesla Model 3, care a reuşit deja să ia un start bun de vânzări pe multe pieţe europene în ultimele luni.
Astfel, dacă Tesla Model 3 e vândută în Europa la un preţ de start de circa 43 mii euro, BYD Seal avea un preţ foarte apropiat de start, fiind poziţionat pe majoritatea pieţelor imediat sub preţul lui Tesla. Chiar şi pe piaţa Americii de Nord, cu excepţia SUA, unde BYD încă nu şi-a făcut lansarea, preţurile erau comparabile.
Lupta intensă într cele două modele se ducea şi pe piaţa chineză, unde Tesla Model 3 începe de la echivalentul a circa 34.400 dolari, iar BYD Seal începea la el acasă de la circa 27.000 dolari.
Ei bine, concurenţa între cele două modele şi între cei doi producători tocmai a devenit mai feroce, întrucât BYD lansează un Seal incipient, numit Honor Edition, care începe de la circa 24.980 dolari în China. Lansarea are loc acum în China pentru început, însă versiunea are toate şansele să ajungă şi pe alte pieţe unde BYD ştie că are nevoie de un impuls mai puternic pentru a lupta cu Tesla.
Foto: BYD Seal Honor Edition

Bineînţeles, preţul în Europa, spre exemplu, va fi în final mai mare, posibil pe la sub 38-39 mii euro, dar atunci când BYD va avea fabrica sa nouă din Ungaria operaţională, va putea evita taxele de import în UE şi astfel va putea concura şi mai dur cu Tesla, care are o fabrică în Germania, unde produce Model Y.
Noua versiune incipientă a lui BYD Seal nu e lipsită de parametri decenţi. Aceasta promite o autonomie de 550 km, fac uz de baterii LFP cu o capacitate de 61,4 kWh şi promite şi o putere decentă, deşi acest parametru nu e comunicat deocamdată. Însă vorbim de o maşină de 4,80 metri lungime, cu 550 km autonomie teoretică, la preţ de 25.000 dolari în China şi chiar dacă în Europa ea va avea un preţ de 38-39 mii euro, urcând eventual spre 42-43 cu opţionale generoase, chiar dacă autonomia reală va fi de 350-400 km în loc de 550 km, maşina asta are şanse imense de a concura nu doar cu Tesla Model 3, ci şi cu modele pe benzină şi diesel în Europa.
E suficient să ne amintim că un VW Passat banal costă de la 40 mii euro în versiune pustie de echipări, pentru flote, şi ajunge la circa 50 mii euro în versiuni generoasă, iar Mercedes C-Class cu dotări elementare şi un motor diesel a ajuns să coste peste 65 mii euro. Pe acest fundal, o maşină de talie comparabilă, dar electrică, produsă de o companie care îşi dispută deja poziţia de lider în lume la maşini electrice, ar putea fi o alternativă mai interesantă decât s-ar putea crede acum, înainte de lansare.
Aşadar, chinezii de la BYD par să bătătorească tot mai mult calea spre întâietatea lor globală, şi fac asta fără să fi recurs la toţi aşii din mâneca lor, întrucât abia urmează să aibă o fabrică în Europa şi alta în America de Nord şi au încă o mulţime de pieţe din lume unde nici măcar încă nu s-au lansat.
3
6,146
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!