Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Audi RS5 TDI Concept – atenţie, vin diesel-urile cu turbine electrice!

20 Iunie 2014 - 10:50
Denis Godorozea
Audi RS5 TDI Concept – atenţie, vin diesel-urile cu turbine electrice!
Lupta motoarelor diesel între producători nu se sfârşeşte. Toţi încearcă să le facă mai eficiente şi ecologice, iar alţii câştigă curse cu ele.

Desigur, vorbim despre Audi, care şi în acest an a câştigat cursa de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans cu hibridul diesel-electric Audi R18 e-tron quattro. Dar printre maşinile de serie, Audi nu are cu ce contracara propulsorului diesel de 3.0 litri şi 381 CP al bavarezilor de la BMW.

Dar după prezentarea intrigantului studiu, Audi RS5 TDI Concept, cei de la Audi au arătat clar, cine va spune ultimul cuvânt. Conceput pentru a comemora 25 de ani de la lansarea primului motor TDI, Audi RS5 TDI Concept vine să ne surprindă cu o tehnologie, care va revoluţiona propulsoarele diesel în viitorul apropiat.

Sub capotă se ascunde, aparent un propulsor simplu V6 TDI de 3.0 litri, dar acesta, la fel ca şi dieselul bavarezilor, este dotat cu trei turbocompresoare. Dar, dacă în cazul motorului bavarez, toate cele trei turbine funcţionează pe baza gazelor de eşapament, unul din compresoare al motorului celor de la Audi este electric!

Cele două turbocompresoare convenţionale sunt ajutate de o mică turbină electrică, compresorul căreia este pus în mişcare de o baterie litiu-ion compactă, care, la rândul său, este alimentată de un sistem electric separat de 48 volţi, conectat la sistemul principal de 12 volţi prin intermediul unui convertor. Turbina electrică este amplasată între intercooler şi admisie, gestionând parţial aerul deja comprimat de turbocompresoarele convenţionale, direct către admisie. Atuul turbinei electrice este rapiditatea cu care aceasta funcţionează. Indiferent de turaţiile motorului, rotorul compresorului poate ajunge la 70.000 RPM doar într-o fracţiune de secundă, dezvoltând un surplus de presiune în sistem – cele două turbine convenţionale dezvolta o presiune de 2,4 bari.

Cu ajutorul celor trei turbocompresoare, propulsorul conceptului RS5 TDI Concept dezvoltă 385 CP şi 750 Nm disponibili între 1.250 şi 2.000 RPM! Astfel, dieselul din Ingolstadt dezvoltă cu 4 CP şi 10 Nm mai mult decât unitatea bavareză, iar cuplul este disponibil la rotaţii mai joase. Datorită puterii imense, conceptul poate atinge prima sută de kilometri în 4 secunde, cea dea doua sută de kilometri în mai puţin de 16 secunde şi o viteză maximă de 280 km/h, în timp ce consumul de combustibil este de doar 5,3 l/100 km!

Cei de la Audi ne-au dat de înţeles, că tehnologia turbocompresorului electric va fi aplicată pe viitoarele modele de serie, iar cel mai probabil, primul care va prelua tehnologia, va fi generaţia viitoare a SUV-ului Audi Q7.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (13 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter