Euro NCAP a testat primul Porsche şi alte 11 automobile
4 Decembrie 2014, 15:04
În noua serie de teste, Euro NCAP a testat 12 automobile, printre care modele bugetare şi automobile premium. Chiar dacă sunt multe la număr, majoritatea a reuşit să obţină
calificativul maxim de 5 stele, printre care modele precum Porsche Macan, Land Rover Discovery Sport, Volkswagen Passat, Lexus NX, Subaru Outback, KIA Sorento şi Ford Mondeo.
Apropo, pentru prima data în istorie Euro NCAP testează un automobil Porsche, care a debutat cu un
rezultat excelent, chiar şi la
impactul sever cu stâlpul.
Cinci automobile nu au reuşit să obţină 5 stele, iar Dacia Logan MCV a primit doar 3 stele. La impactul frontal caroseria Daciei s-a deformat considerabil, iar protecţia şoferului a fost una slabă. Modelul Logan MCV nu a fost sigur nici la impactele laterale. Chiar dacă a avut airbag-uri laterale, acestea au avut un efect foarte mic. Modelul din Piteşti a fost penalizat şi din cauza lipsei centurilor de siguranţă cu pretensionare. Break-ul a acumulat puţine puncte şi la testul impactului spate, la sistemele de siguranţă şi la protecţia copiilor aflaţi la interior şi a pietonilor.
Patru stele a obţinut micuţul
smart fortwo, care în ciuda dimensiunilor mici a demonstrat
o rigiditate mare a caroseriei.
Punctele i-au fost scăzute la
impactul sever cu stâlpul,
unde a fost depistată
deschiderea inadecvată
a airbag-ului lateral, încât
capul şoferului era foarte
aproape de a intra în
contact cu stâlpul. Cei
de la Daimler AG s-au
autosesizat şi promit
că în scurt timp vor
remedia problema.
Versiunea cu 5 uşi al lui fortwo, modelul forfour, la fel a obţinut 4 stele, dar punctele acumulate au fost ceva mai mici.

Doar la impactul cu pietonul forfour
s-a dovedit a fi mai „blând” cu cel din urmă, chiar dacă partea frontală este aproape identică cu micuţul fortwo.
La impactul lateral cu stâlpul forfour
a oferit o protecţie slabă.
Chiar dacă este considerat un model premium, noul MINI hatchback a avut
un rezultat de 4 stele. Un lucru straniu s-a întâmplat la testele care includ
impactele laterale, unul cu o barieră deformabilă şi altul cu stâlpul, ultimul fiind considerat mai sever. Anume aici MINI a demonstrat o protecţie adecvată la impactul sever cu stâlpul şi o protecţie marginală la impactul cu o barieră deformabilă. Punctajul a fost scăzut şi la siguranţa copiilor, manechinii cărora au „simţit” decelerări prea intense, în timp ce specialiştii Euro NCAP au mai scăzut din puncte din cauza coplexităţii instalării scaunului pentru copii pe bancheta din spate şi la siguraţa pietonilor, care au avut de suferit din cauza capotei dure. Chiar dacă un sistem de prevenire a accidentelor cu frânare automată este opţional, el nu a fost punctat, pe motivul că nu va fi foarte popular printre conducătorii MINI.
Şi în sfârşit, 4 stele primeşte şi noua generaţie Opel Corsa. Este un rezultat destul de bun, dacă luăm în calcul caroseria care cu mici modificări a fost preluată de la generaţia precedentă. Punctajul a fost diminuat doar la impactul lateral cu stâlpul, în timp ce la impactul cu pietonul, marginea din faţă a capotei a asigurat o protecţie bună, chiar dacă majoritatea noilor automobile pică la acest test.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,973
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!