Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Euro NCAP testează ultimele maşini din acest an. În 2015 testele vor fi mai severe

15 Decembrie 2014 - 15:03
Denis Godorozea
Euro NCAP testează ultimele maşini din acest an. În 2015 testele vor fi mai severe
Anul 2014 al testelor Euro NCAP este încheiat cu patru noi automobile testate, printre care este un hibrid şi un vehicul electric: hibridul Audi A3 e-tron, electricul KIA Soul EV şi modelele convenţionale KIA Soul şi Jeep Renegade. Dar pentru anul 2015 producătorii vor avea noi surprize: un nou impact frontal cu acoperirea totală a părţii frontale cu o viteză de 50 km/h de un bloc de beton şi introducerea manechinului feminin pe locul conducătorului, căci spre deosebire de bărbaţi, reprezentantele sexului frumos au o poziţie diferită (un pic mai naltă şi mai aproape de volan), în plus corpul femeii este mai vulnerabil ţi necesită o protecţie mai ridicată. Aceste două noi teste vor pune producătorii la noi încercări. Anul 2015 promite a fi unul interesant!

Dar să revenim în 2014. Maşinile electrice pătrund tot mai mult în viaţa noastră, iar siguranţa pe care o oferă acestea, trebuie să fie nu mai rea decât a maşinilor convenţionale. Noul Audi A3 Sportback e-tron, nu este un vehicul electric pur sânge, fiind mai degrabă un hibrid, deşi are potenţialul de a parcurge 50 km în modul pur electric, având sub capotă şi un propulsor convenţional 1.4 TFSI. Hibridul din Ingolstadt a reuşit să obţină 5 stele, chiar dacă airbag-ul conducătorului nu s-a deschis total, manechinul atingând volanul cu capul, iar la impactul lateral cu stâlpul toracele conducătorului a avut o siguranţă marginală.

Pe de altă parte, KIA Soul EV este un vehicul pur electric, dar acestuia nu i-au ajuns câteva puncte pentru a obţine 5 stele. Punctele au fost scăzute din cauza rezultatelor mai slabe la impactul lateral cu stâlpul şi din cauza calificativelor marginale a zonei gâtului, la siguranţa copiilor şi a adulţilor de pe bancheta din spate la impactul spate. Pietonii au avut de suferit din cauza marginii rigide a capotei.

Rezultatele modelului KIA Soul convenţional, sunt practic identice cu cel electric. Doar la siguranţa adulţilor modelul convenţional a acumulat cu 9% mai puţin, din cauza rupturii podelei, ceea ce a micşorat punctajul pentru zona picioarelor. Chiar şi aşa, coreenii sunt mulţumiţi de rezultate şi în scurt timp planifică să instaleze airbag-uri mai performante pe modelele Soul deja vândute, care vin echipate cu un set de airbag-uri mai puţin performant. Se pare că avem o comparaţie, care ne demonstrează, că vehiculele electrice pot fi mai sigure.

Crossover-ul compact Jeep Renegade s-a adeverit a fi destul de dur, obţinând 5 stele Euro NCAP.

Practic în toate testele Renegade a primit punctaje bune şi doar la testul impactului spate, tetierele ambelor rânduri de scaune au indicat o siguranţă marginală, iar la testul cu pietonul, capota a indicat pe alocuri cel mai mic nivel de siguranţă.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter