Premieră: noua generaţie BMW X1!
3 Iunie 2015, 01:00
Iată-l! Acesta e noul BMW X1, ajuns la cea de-a doua generaţie!

Prima generaţie a modelului a fost un succes pentru cei de la BMW, nu mai puţin de 730,000 unităţi fiind vândute de-a lungul carierei sale. Noua generaţie X1, însă, era aşteptată cu rezerve de fanii înrăiţi ai mărcii
bavareze, întrucât se tot zvonea că va fi construită pe platforma Seriei 2 Active Tourer şi că va fi mai mică în dimensiuni decât prima generaţie a lui X1. Haideţi să vedem care dintre zvonuri s-a confirmat şi care nu.
Ce spuneţi de dimensiunile noului BMW X1? Vă pare mai mare, mai spaţios? Aţi răspuns afirmativ, nu-i aşa? De fapt, lungimea totală s-a redus cu peste 3 cm, iar ampatamentul s-a redus cu
tocmai 9 cm. În schimb, a crescut semnificativ înălţimea – cu aproape 7 cm, ceea ce îi conferă senzaţia de maşină mai spaţioasă. Lăţimea şi ecartamentul au crescut şi ele
uşor. Acum, dacă priveşti silueta noului X1, ea aduce mult mai mult cu cea a lui X3, şi nu cu un SUV lung şi coborât, cum arăta predecesorul lui.
Cât priveşte platforma utilizată pentru noua generaţie BMW X1, ea nu mai e un secret de multă vreme. E vorba, într-adevăr, de platforma utilizată şi de Seria 2 Active Tourer, cu motor montat transversal şi cu posibilitatea cuplării
sistemului de tracţiune integrală xDrive. Generaţia precedentă a lui X1, însă, a avut şi versiuni sDrive, cu tracţiune spate. Noua generaţie păstrează nomenclatura sDrive pentru versiunile cu tracţiune pe o singură punte, însă
această punte nu mai e cea din spate, ci din faţă... Da, uite că au venit şi vremurile în care vom vedea SUV-uri BMW cu tracţiune faţă, după ce am văzut monovolume cu acelaşi tip de tracţiune.
Noua generaţie BMW X1 debutează cu un set generos de motorizări. Versiuni cu tracţiune faţă vor fi două la număr – sDrive20i (192 CP şi 280 Nm) şi sDrive18d (150 CP şi 330 Nm). E important să menţionăm că motorizarea sDrive18d nu va avea un propulsor de 3 cilindri, ci unul de 4 cilindri, de 2.0 litri volum. Motorul de 192 CP va fi disponibil şi cu tracţiune integrală pe versiunea xDrive20i, iar un benzinar
mai puternic va fi disponibil pe versiunea xDrive25i, cu 231 CP şi 350 Nm la activ. Dieselul de 150 CP nu va putea fi cuplat cu tracţiunea integrală, în locul lui fiind disponibil un diesel
de 190 CP şi 400 Nm pe versiunea xDrive20d. Cel mai puternic diesel va avea tot 231 CP, dar cuplul maxim ajunge la 450 Nm, şi se ascunde sub capota versiunii xDrive25d.
Noul model va fi disponibil în câteva interpretări de design cu nume noi – Advantage, Sport Line, xLine şi pachet M Sport. Modelul va ajunge în showroom-uri în toamna acestui an.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,866
GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!