Acum 20 de ani apărea Mercedes-Benz SLK
15 Aprilie 2016, 15:51
Roadster-ul compact Mercedes-Benz SLK a revoluţionat lumea decapotabilelor fiind dezvăluit exact cu 20 de ani în urmă, în 1996, la Salonul Auto de la Torino. Dar totul a început un pic mai devreme. În aprilie 1994, la Salonul Auto de la Torino, a fost dezvăluit primul SLK Concept
(pe imagine) pentru care designerii Bruno Sacco şi Peter Pfeiffer au
primit un premiu pentru design
de la Giorgetto Giugiaro.
La Salonul Auto de la Paris al aceluiaşi an a fost dezvăluit al doilea concept, SLK Concept II (pe imagine), care a şocat prin acoperişul pliabil rigid care a fost primit călduros de către public.
Astfel, cu doi ani mai târziu
apare versiunea de producţie Mercedes-Benz SLK (R170).
Roadster-ul a devenit un adevărat hit datorită acoperişului rigid pliabil Vario roof, care permitea modelului să se
transforme din Roadster în Coupe, fiind mult mai practic în timpul exploatării în perioada rece al anului având avantajele ambelor tipuri de caroserie.
Acest concept genial de acoperiş mai apoi a fost preluat de mai mulţi producători auto, astfel SLK a generat un nou segment de decapotabile practice anul împrejur.
Designul şi proporţiile, de asemenea, aveau un impact vizual impresionant, deşi atracţia modelului a fost
acoperişul rigid pliabil. Iniţial roadster-ul era oferit în versiune SLK 200 şi SLK 230 K (cu compresor mecanic)
Versiunea restilizată apărută în 2000 a venit cu un aspect mai stilat, bare de protecţie revizuite, oglinzi cu indicatoare de direcţie incorporate, dar şi două noi motorizări - SLK 200 K şi SLK 320 dotată cu un V6 de 3.2 litri ce dezvolta 218 CP. Cel mai potent însă, a fost SLK 32 AMG care livra 354 CP fiind echipat în exclusivitate cu cutie automată în 5 trepte.
A doua generaţie SLK (R171) a adaptat acelaşi concept de acoperiş, dar şi un design inspirat din bolizii de Formula 1 McLaren Mercedes şi super-car-ul Mercedes-Benz SLR McLaren. Cea mai potentă versiune, SLK 55 AMG, pentru prima dată a adaptat
un V8 de 5.5 litri sub capotă
care livra 360 CP.
A treia generaţie SLK (R172) a venit cu un aspect ce aducea aminte de prima generaţie, dar şi cu noi motorizări, inclusiv, pentru prima dată şi una diesel pe versiunea SLK 250 CDI.
În urma unui facelift consistent, a treia generaţie a fost redenumită din SLK în SLC. Precum şi predecesorii săi noul SLC este produs la uzina germană din Bremen, alături de fratele său mai mare – SL.
Deşi au apărut alte două generaţii SLK care au continuat tradiţia, prima generaţie a fost mult mai populară fiind vândută în perioada anilor 1996-2004 în 311,222 de exemplare, ceea ce constituie aproape jumătate din totalul vânzărilor celor trei generaţii (peste 670,000 de exemplare).
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,563
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!