Noua Mazda3 facelift se dezvăluie în Japonia!
14 Iulie 2016, 10:22
Astăzi producătorul nipon a dezvăluit noua Mazda Axela facelift cunoscută la noi ca Mazda3. Precum am menţionat şi la publicarea imaginilor spion, noua Mazda3 facelift a primit modificări la
partea frontală unde a apărut un nou calandru generos realizat în stilul modelelor Mazda6 facelift, CX-5 facelift şi CX-9, care dispune de elemente orizontale stilate, un contur cromat mai
gros care trece în blocurile optice faţă. Cele din urmă au primit o formă absolut nouă, fiind micşorate în dimensiuni, şi accente LED foarte stilate.
Logoul a migrat un pic mai jos, bara de protecţie faţă a fost modificată primind o priză mai mare de aer centrală şi
prize laterale mai mici care includ indicatoare de direcţie integrate în
elemente cromate. Indicatoare de direcţie apar acum şi pe corpurile oglinzilor retrovizoare.
Posteriorul noii Mazda3 facelift primeşte doar o bară de protecţie restilizată care vine cu o porţiune mai mică de culoare neagră şi reflectoare mai înguste. Paleta de culori include acum două nuanţe noi - Eternal Blue Mica şi Sonic Silver Metallic. Noua Mazda3 facelift va fi oferită cu blocuri optice full-LED care vor avea
câte patru LED-uri pentru faza lungă care vor fi deconectate parţial pentru a nu orbi conducătorii traficului de întâmpinare şi cei care se deplasează în aceeaşi direcţie. La viteze de peste 95 km/h LED-urile vor ridica fascicolul
de lumină pentru o vizibilitate mai bună pe distanţe mai mari, în timp ce la viteze mai mici de 40 km/h, faza scurtă va include LED-urile care vor ilumina mai bine pe lateral, ceea ce va spori siguranţa în intersecţii.
Siguranţa este îmbunătăţită
şi datorită pachetului de tehnologii i-ACTIVSENSE, care include sistemul Advanced Smart City Brake Support care a primit îmbutătăţiri datorită înlocuirii senzorilor ultraroşii cu o cameră datorită căreia se pot depista nu doar automobilele (de la 4 la 80 km/h) ci şi pietonii la viteze de la 10 la 80 km/h. În cazul în care automobilul depistează un situaţie iminentă de accident acesta aplică automat frâna.

La interior apare un volan nou preluat de la Mazda CX-9, un tunel central mai
practic care dispune de o secţiune închisă unde se ascund suporturile pentru păhare (identic este interpretat tunelul central al modelului Mazda6 facelift) şi un proiector HUD care acum este color şi dispune de o rezoluţie mai bună. Modelele dotate cu unitatea diesel SKYACTIV-D 2.2 primesc frână de mână electronică.
Noua Mazda3 facelift/Axela facelift este primul model Mazda care primeşte sistemul inovativ GVC (G-Vectoring Control) asupra căruia inginerii Mazda au lucrat 8 ani de zile.
Acesta este menit să determine aplicarea simultană al acceleratorului şi direcţiei, iar datorită unui algoritm complex va reduce cuplul pentru a mişca masa maşinii către roţile faţă ceea ce va spori aderenţa acestora, iar în rezultat, va aduce la o manevrabilitate mai bună în curbe. Mai mult decât atât, acest sistem va
reduce efectul forţelor laterale şi longitudinale, iar lucrul acestuia nu va fi resimţit de către conducător, în timp ce cel din urmă va face mai puţine mişcări cu volanul. Datorită acestui sistem pasagerii se vor simţi mult mai confortabil, pentru că mişcările corpului în timpul acceleraţiei, frânării şi manevrării, vor fi reduse.
Gama motorizărilor va fi virtual neschimbată, Mazda3 va continua să fie disponibilă cu două propulsoare pe benzină SKYACTIV-G 1.5 (100 CP) şi SKYACTIV-G 2.0 (120 CP sau 165 CP), dar şi cu două dieseluri – SKYACTIV-D 1.5 (105 CP) şi SKYACTIV-D 2.2 (150 CP). Totuşi, inginerii Mazda au
îmbunătăţit substanţial unităţile diesel SKYACTIV-D. Prin ajustarea precisă ai injecţiei de combustibil şi presiunii turbinei, propulsoarele diesel vor răspunde mult mai prompt la apăsarea acceleratorului. Mai mult decât atât, vibraţiile şi tactul caracteristic propulsoarelor diesel au fost reduse, astfel, nivelul de sunet al propulsorului
a fost redus, iar sunetul în sine a devenit mai plăcut. Unitatea diesel SKYACTIV-D 2.2 poate fi combinată cu noua tracţiune integrală i-ACTIV AWD care va repartiza cuplul între axe mult mai eficient în dependenţă de condiţiile de drum şi intenţiile conducătorului.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,894
GALERIE FOTO (32 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!