Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Scurt raport: cât au consumat în primele zile SUV-urile de la Moldova SUV Maraton?

20 Iulie 2016 - 13:43
Ilie Toma
Scurt raport: cât au consumat în primele zile SUV-urile de la Moldova SUV Maraton?
Ştiţi că toată explorarea Moldovei la bordul celor 6 SUV-uri are şi o componentă de competiţie între echipajele de la bord, care trebuie să tindă spre un consum cât mai mic faţă de cel indicat oficial la regim mixt. Ştiam cu siguranţă că vom avea cifre mai mari, întrucât şi regimul nostru de condus este departe de idealul unui regim mixt, fiind în mod normal mai aproape de consumul urban şi chiar depăşindu-l pe acesta. Mult offroad, multe drumuri rele cu încetiniri şi accelerări, multe staţionări cu motorul pornit – într-un cuvânt suntem departe de condiţiile ideale pentru a atinge consumul perfect şi ne aşteptam la atingerea unei cifre duble faţă de acea cifră în condiţii ideal, tocmai de asta am setat anume acolo limita de reper a atribuirii punctajelor. Dar, totuşi, e interesant să vedem care dintre echipaje au reuşit să ajungă la un consum mai bun în raport cu cifrele de reper.

Şi e la fel de interesant să verificăm şi eroarea calculatoarelor de bord ale maşinilor! La pornire am alimentat rezervoarele pline ochi la noua staţie Rompetrol Moldova de pe Calea Orheiului, de la ieşirea din capitală. Ne doream ca la următoarea alimentare să facem acelaşi lucru – să le realimentăm pline ochi şi să calculăm distanţa pe baza volumului real consumat şi pe baza distanţei parcurse. Fireşte, şi pompa de alimentare poate avea o marjă de eroare de câteva zeci sau 1-2 sute de grame la o cantitate de vreo 40-45 de litri, dar estimarea rămâne oricum interesantă. De asemenea, offroader-ul nostru experiementat Oleg Negară ne zice că la relimentarea dieselului spuma este mai multă şi asta reduce uneori cantitatea de combustibil ce încape din rezervor. Dar să n-o lungim mult cu vorba şi să vedem ce ne arată cifrele.

Ne-am oprit la o staţie Rompetrol Moldova din raionul Donduşeni, una aflată pe traseul spre nord de după satul Ţaul. E un traseu relativ slab circulat şi e o staţie relativ mică, însă am fost asiguraţi de prezenţa aceleiaşi calitatăţi a combustibilului peste tot, aşa că ne-am oprit să alimentăm aici.

Vă prezentăm mai jos cât combustibil a încăput în rezervoarele maşinilor, ce distanţe au avut fiecare din ele parcurse până la acel moment şi care a fost consumul dedus din calculele distanţelor şi combustibilului consumat:

Suzuki Vitara Distanţă parcursă: 428.9 km Consum mediu afişat: 8.8 litri/100 km Volum reumplere rezervor: 40.25 litri Consum mediu dedus: 9.38 litri/100 km Cifra de reper: 5.5 litri/100 km / + 295 puncte

Dacia Duster Distanţă parcursă: 541.2 km Consum mediu afişat: 7.5 litri/100 km Volum reumplere rezervor: 38.43 litri Consum mediu dedus: 7.10 litri/100 km Cifra de reper: 5.2 litri/100 km / +635 puncte

Mazda CX-5 Distanţă parcursă: 446.1 km Consum mediu afişat: 10.1 litri/100 km Volum reumplere rezervor: 45.06 litri Consum mediu dedus: 10.1 litri/100 km Cifra de reper: 6.6 litri/100 km / +470 puncte

Skoda Yeti Distanţă parcursă: 426.0 km Consum mediu afişat: 10.6 litri/100 km Volum reumplere rezervor: 43.59 litri Consum mediu dedus: 10.23 litri/100 km Cifra de reper: 5.8 litri/100 km / +237 puncte

Nissan Qashqai Distanţă parcursă: 441.0 km Consum mediu afişat: 6.3 litri/100 km Volum reumplere rezervor: 30.62 litri Consum mediu dedus: 6.94 litri/100 km Cifra de reper: 3.8 litri/100 km / +174 puncte

Renault Kadjar Distanţă parcursă: 423.6 km Consum mediu afişat: 6.3 litri/100 km Volum reumplere rezervor: 30.69 litri Consum mediu dedus: 7.24 litri/100 km Cifra de reper: 3.9 litri/100 km / +144 puncte

Prima concluzie: conducem nişte SUV-uri extraordinar de eficiente! Cu doar vreo 10-15 ani în urmă, un SUV era de neconceput fără un consum de vreo 15-20 de litri la sută, indiferent de tipul motorului de sub capotă. Astăzi, însă, avem şi nişte cifre de 7 litri la sută după un condus prin offroad şi chiar şi motoarele pe benzină, cu sau fără tracţiune integrală, nu au sărit mai departe de 10 litri şi-un pic la sută în asemenea condiţii!

Astfel, dacă raportăm procentual cifrele obţinute faţă de cifrele de reper pentru consum mixt, aşa cum stabilisem regula iniţial, îi avem învingători pe echipajul de pe Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 – Anatolie Untura şi Vlad Untura, care au reuşit să obţină cel mai apropiat consum faţă de cifra oficială! Pe locul doi la eficienţă reale versus cea declarată, până în acest moment al traseului se clasează, surpriză, echipajul de pe Mazda CX-5 – Oleg Efrim şi Vasile Tomiţa! Motorul aspirat natural Skyactiv-G s-a dovedit a fi printre cele mai oneste şi eficiente! Iar pe locul 3 este echipajul de la bordul lui Suzuki Vitara S, cu un motor turboaspirat pe benzină sub capotă.

Desigur, dacă e să luăm cifrele absolute, dieselurile au fost cele mai eficiente, echipajul de pe Nissan Qashqai, format din Oleg Negară şi Sergiu Lungu fiind lider absolut la acest capitol. Ei sunt urmaţi de echipajului de pe Duster şi, respectiv, de cel de pe Renault Kadjar!

E foarte interesant să menţionăm şi erorile de măsurare ale maşinilor versus indicii de la pompă (presupunând cifrele de la pompă drept corecte). Suzuki a consumat de facto cu 0.6 litri/100 km mai mult decât a indicat calculatorul de bord, Nissan – cu 0.6 litri/100 km, iar Renault Kadjar – cu 0.9 litri/100 km. Mazda CX-5 a arătat exact cifra corectă – 10.1 versus 10.1 litri/100 km, cu o eroare de 0 absolut! Surprinzător, dar Dacia şi Skoda au consumat de facto mai puţin decât au indicat calculatoarele de bord – ambele cu câte 400 de mililitri mai puţin la fiecare sută de kilometri, adică 0.4 litri/100 km! Da, există şi erori pozitive la acest capitol!

Aici ia sfârşit scurta noastră raportare de consum şi revenim cu rezervoarele pline la explorarea de mai departe a minunatei noastre ţări! Astăzi ceva mai târziu venim şi cu următoarea mare relatare!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (7 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter