Acum 35 de ani apărea graţiosul Mercedes-Benz C126!
5 Septembrie 2016, 18:20
Coupe-urile Mercedes-Benz, dintotdeauna au avut o eleganţă şi o graţiozitate deosebită. Iar unul dintre cele mai elegante a fost seria SEC în caroseria C126 bazată pe sedanul seriei S, W126. Fiind desenat de legendarul designer Bruno Sacco, care la acel moment era şeful de
design Mercedes-Benz, modelul a readus steaua imensă cu trei colţuri pe mijlocul calandrului, accentuată de două fâşii cromate o idee caracteristică modelelor anilor
50 ai secolului trecut, precum 300 SL GullWing. Cea mai originală idee fiind caroseria de tip hard-top, care nu avea montantul central, astfel, odată date jos, gemurile laterale formau o gaură frumoasă, expunând interiorul la vedere.
Coupe-ul SEC (S-Klasse-Einspritzmotor-Coupe) a debutat acum 35 de ani în septembrie 1981, la
Salonul Auto de la Frankfurt. Deşi ampatamentul a fost scurtat cu 85 mm, coupe-ul putea adăposti în confort patru persoane adulte la bord.
Comenzile de la bord, precum şi şasiul, au fost preluate cu schimbări neesenţiale de pe W126. Coupe-ul elegant a fost oferit doar cu propulsoare V8 sub capotă în versiuni 380 SEC şi 500 SEC.
În 1985 C126 trece printr-un facelift, versiunea 380 SEC fiind înlocuită cu 420 SEC (204 CP), modelul 500 SEC
fiind îmbunătăţit (240 CP), gama fiind suplinită de o nouă versiune de top - 560 SEC. Cea din urmă avea puţin
peste 300 CP şi putea atinge o viteză maximă de 250 km/h! Toate modelele au primit şi catalizator pentru a îmbunătăţi nivelul emisiilor.
Deşi mergeau anii 80 ai secolului trecut, modelele din seria SEC aveau sisteme de siguranţă avansate, precum ABS, ASD şi ASR, ba chiar şi
airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, devenite standard pe modelele 500 SEC de după facelift.
Începând cu anul 1988 sistemul de climatizare şi încălzirea scaunelor au fost oferite standard.
Având o prezenţă memorabilă, C126
s-a produs timp de 10 ani, cucerind 74,060 de clienţi în perioada 1981-1991. În total modelul 500 SEC a fost produs în 30,184 de exemplare,
pe seama versiunii de top, 560 SEC, revenind 28,929 de unităţi produse, în timp ce cea mai rară versiune este 420 SEC doar 3,680 de exemplare au fost produse. Cu siguranţă, peste 35 de ani acest model a devenit un clasic modern foarte atractiv.