Acum 35 de ani apărea graţiosul Mercedes-Benz C126!
5 Septembrie 2016, 18:20
Coupe-urile Mercedes-Benz, dintotdeauna au avut o eleganţă şi o graţiozitate deosebită. Iar unul dintre cele mai elegante a fost seria SEC în caroseria C126 bazată pe sedanul seriei S, W126. Fiind desenat de legendarul designer Bruno Sacco, care la acel moment era şeful de
design Mercedes-Benz, modelul a readus steaua imensă cu trei colţuri pe mijlocul calandrului, accentuată de două fâşii cromate – o idee caracteristică modelelor anilor
’50 ai secolului trecut, precum 300 SL GullWing. Cea mai originală idee fiind caroseria de tip hard-top, care nu avea montantul central, astfel, odată date jos, gemurile laterale formau o „gaură” frumoasă, expunând interiorul la vedere.
Coupe-ul SEC (S-Klasse-Einspritzmotor-Coupe) a debutat acum 35 de ani în septembrie 1981, la
Salonul Auto de la Frankfurt. Deşi ampatamentul a fost scurtat cu 85 mm, coupe-ul putea adăposti în confort patru persoane adulte la bord.
Comenzile de la bord, precum şi şasiul, au fost preluate cu schimbări neesenţiale de pe W126. Coupe-ul elegant a fost oferit doar cu propulsoare V8 sub capotă în versiuni 380 SEC şi 500 SEC.
În 1985 C126 trece printr-un facelift, versiunea 380 SEC fiind înlocuită cu 420 SEC (204 CP), modelul 500 SEC
fiind îmbunătăţit (240 CP), gama fiind suplinită de o nouă versiune de top - 560 SEC. Cea din urmă avea puţin
peste 300 CP şi putea atinge o viteză maximă de 250 km/h! Toate modelele au primit şi catalizator pentru a îmbunătăţi nivelul emisiilor.
Deşi mergeau anii ’80 ai secolului trecut, modelele din seria SEC aveau sisteme de siguranţă avansate, precum ABS, ASD şi ASR, ba chiar şi
airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, devenite standard pe modelele 500 SEC de după facelift.
Începând cu anul 1988 sistemul de climatizare şi încălzirea scaunelor au fost oferite standard.
Având o prezenţă memorabilă, C126
s-a produs timp de 10 ani, cucerind 74,060 de clienţi în perioada 1981-1991. În total modelul 500 SEC a fost produs în 30,184 de exemplare,
pe seama versiunii de top, 560 SEC, revenind 28,929 de unităţi produse, în timp ce cea mai rară versiune este 420 SEC – doar 3,680 de exemplare au fost produse. Cu siguranţă, peste 35 de ani acest model a devenit un clasic modern foarte atractiv.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
3,406
GALERIE FOTO (39 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!