Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noua Porsche Panamera stabileşte noi standarde în producţia auto

27 Octombrie 2016 - 17:11
Denis Godorozea
Noua Porsche Panamera stabileşte noi standarde în producţia auto
Noua generaţie Porsche Panamera este absolut noua nu doar din punct de vedere al designului, tehnologiilor şi substratului tehnic, dar şi din punct de vedere al procesului de producţie. De ce cei de la Porsche ar schimba întregul proces de producere pentru noua generaţie Panamera, vă veţi întreba? Fiind bazată pe noua platformă modulară MSB (Modular Standard Toolkit), care utilizează aluminiul la scară largă, procesul de producţie a necesitat o regândire substanţială faţă de procesul utilizat în producţia generaţiei precedente.

Caroseriile primei generaţii Panamera erau produse la uzina Volkswagen din Hanover, ca mai apoi să fie livrate şi asamblate la uzina din Leipzig. Acum însă, noua Panamera este produsă în întregime la uzina din Leipzig, cea din urmă fiind una dintre cele mai moderne şi inovative uzine din industria auto. La producţia noii Panamera, activează 475 de roboţi şi câte 200 de lucrători per schimb. În caroseria noii Panamera aluminiul are un raport de 45%, iar din aceste considerente, punctele de sudare au fost reduse cu 50%, iar cele 430 de elemente ale caroseriei sunt unite prin intermediul proceselor termice şi mecanice, printre care prinderea elementelor din aluminiu şi oţel cu ajutorul a 600 de nituri, sudurii laser pentru aluminiu şi prinderii metalelor cu ajutorul presiunii.

Mai mult decât atât, panelurile laterale ale caroseriei nu sunt sudate, nici prinse cu nituri, ci sunt ataşate cu ajutorul unei tehnologii de îndoire a metalului prin suprapunere în regiunile de ataşare. Între metalele suprapuse (aluminiu de la exterior şi oţelul de la structura interioară) se pune şi un strat de clei special. Fiecare caroserie conţine peste 200 de metri de îmbinări unde se utilizează cleiul. Toate aceste tehnologii complexe în producţia noii

Panamera vin odată cu creşterea considerabilă a tehnologiilor de la bord, care sporesc greutatea, care se poate reduce doar prin asemenea metode complexe, nu şi ieftine pentru consumător, atunci când automobilul ajunge într-un accident.

Cei de la Porsche au investit în total peste 1.3 miliarde de euro în uzina din Leipzig, inclusiv 500 de milioane în restructurarea uzinei pentru producţia noii Panamera, în cadrul căreia se numără şi edificarea noii hale de producţie a caroseriilor de 60,000 de metri pătraţi. Datorită noii generaţii Panamera au fost create 600 de locuri de muncă noi, uzina din Leipzig devenind şi mai ecologică, odată cu instalarea noilor paneluri fotovoltaice, care furnizează o parte considerabilă a energiei electrice necesare pentru activitatea întregii uzine.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (7 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter