Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Acum 40 de ani apărea Mercedes-Benz C 123
21 Februarie 2017, 16:22
Mult timp modelele Mercedes-Benz din seria 123 au fost în umbră, ne fiind acele automobilele, care să fie cu adevărat dorite şi căutate. În ultimii ani însă, tot mai mulţi cunoscători le caută,
le restaurează şi le utilizează în viaţa de zi cu zi, bucurându-se de fiabilitatea incredibilă şi de aspectul clasic ale acestora. Cea mai impresionantă, probabil, este caroseria coupe (C 123),
care se distingea prin lipsa montantului central, ceea ce permitea etalarea ca pe palme a interiorul elegant la deschiderea geamurilor laterale. La moment C 123 este unul dintre cele mai căutate automobile clasice Mercedes-Benz.
Debutul modelului C 123 a avut loc la Salonul Auto de la Geneva din anul 1977, exact cu un an mai târziu, de la debutul sedanului, W 123. În ciuda
similarităţilor vizuale, coupe-ul C 123 are o caroserie diferită de sedanul
W 123, fiind cu 4 cm mai scundă şi cu 8.5 cm mai scurtă. Caracterul
exclusivist îl redă nu doar lipsa montantului central, dar şi silueta elegantă cu o lunetă unică. Din cauza lipsei montantului central, restul montanţilor au fost ranforsaţi, uşile primind şi ele ranforsări pe interior.
În 1980 coupe-ul a primit sistemul ABS, care a debutat în premieră mondială pe nava amiral de atunci W 116 în 1978, iar odată cu facelift-ul din 1982, a fost disponibil şi airbag-ul şoferului. Coupe-ul C 123 a fost echipat cu
propulsoarele preluate de la sedan-ul W 123. Astfel, motorizarea 230 C avea un benzinar de 2.3 litri, 4 cilindri şi 109 CP, iar motorizările 280 C şi 280 CE
aveau acelaşi benzinar în 6 cilindri în linie de 2.8 litri, care dezvolta 156 CP cu carburator şi, respectiv, 177 CP cu sistem de injecţie mecanică.
Pentru a reduce nivelul de consum pe gama de modele în SUA, cei de la Mercedes-Benz au lansat în
exclusivitate pentru piaţa nord-americană versiunea diesel 300 CD, care avea un propulsor în 5 cilindri cu 80 CP la activ. În august 1981 acest model a fost înlocuit cu noul 300 CD Turbodiesel, care era simţitor mai potent - 125 CP.
În anul 1980 modelele cu carburatoare, 230 C şi 280 C, au fost eliminate din gamă, tot atunci debutând motorizarea 230 CE, care datorită sistemului de
injecţie mecanică era mai eficientă, deşi puterea crescuse cu 25%,
la 136 CP.
Coupe-ul elegant cu o prezenţă atemporală, C 123, a fost produs până în august 1985 în doar 99,884 de exemplare, 15,509 dintre care
cu propulsoare diesel.












Cea mai rară versiune
este 280 C, produsă în doar 3,704 de exemplare. Este un număr extrem de mic, mai ales comparativ cu sedanul W 123, care a fost produs în 2,397,514 de exemplare! Raritatea modelului C 123 şi explică costul simţitor mai mare faţă de un sedan W 123.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
780
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!