Pagina principală
CITIRE ŞTIRE:
Automobilele redacţiei: O mică escapadă cu Ford Focus în România. Consumul, ah consumul!
7 August 2017 - 14:05
De Ilie Toma
Am condus până acum Focusul redacțional numai prin Moldova. În mare parte mașina a fost exploatată în zona capitalei, dar am avut parte și de mici deplasări până în centrul și nordul țării. Cu toate acestea, mai multă lume s-a interesat despre comportamentul Focusului la drum mai lung, de exemplu o călătorie în afara țării, și mai ales pe autostrăzi: cum este mașina la viteze de peste 120 km/h?
Încă nu am reușit să fac o călătorie atât de departe de patrie, însă până în România am reușit în această lună să fac două ieșiri. Și după cum probabil ați intuit deja, în articolul de azi o să mă axez pe comportamentului mașinii la drumuri mai lungi decât simplele deplasări zilnice de prin oraș.

Moldova

Avem o țară frumoasă, dar cu multe drumuri deteriorate. Mai puține sunt porțiunile unde te-ai putea simți la volan ca într-o țară europeană, dar cu toate acestea ele există: Chișinău-Orhei-Mănăstirea Churchi sau Orhei-Soroca sunt probabil două exemple cum ar trebui de fapt să arate marea majoritate a carosabilului destinat transportului auto din țara noastră, căci pentru asta achităm anual taxe la stat. Ori de câte ori conduc Focusul în aceste regiuni, reușesc să primesc o doză extra de plăcere. Ținuta de drum este foarte bună, volanul este mai mult decât informativ iar curbele le abordează de parcă ar avea ADN de curse în ea.
Și, ca oricare șofer ce ține la mașina sa, mă simt un pic îngrijorat atunci când dau cu roata peste o groapă. Nu că Focusul nu ar amortiza bine denivelările. Ba din contra, sunt filtrate până la un nivel “moale”, aș zice. Dar sunt și din alea tăioase, la care orice șofer își exprimă imediat nemulțumirea printr-o expresie a feței. În acele momente îți vine parcă să ceri iertare de la mașină pentru că ai nimerit cu roțile peste astfel de porțiuni.

România

În perioada ce a trecut, am avut două deplasări până la Focșani. Și deoarece mașina am procurat-o în leasing, aș vrea să vă povestesc un pic și despre experiența traversării vamei. Cine nu cunoaște, leasing înseamnă chirie. Diferența cea mai importantă dintre a cumpără o mașină în credit sau în leasing, constă în faptul că linia de creditare îți permite să fii proprietar din start, iar în cazul leasing-ului devii un fel de chiriaș al mașinii, până o răscumperi. Iar asta înseamnă că pe perioada de leasing, mașina nu îți aparține sută la sută ție, iar în pașaportul tehnic în calitate de proprietar este indicată compania de leasing. Pentru a avea dreptul să circul, o dată la trei luni compania îmi eliberează o foaie de parcurs, unde este indicat că am dreptul de a ieși cu mașina din țară. Cu toate acestea, au fost cazuri când în unele țări, precum Ucraina sau Rusia, s-a cerut procură. Din acest motiv, reprezentanții companiei de leasing mi-au recomandat să ridic procura gratuită de la ei, înainte de a pleca peste hotare.
Atunci când a venit momentul să cumpăr online cartea verde, a apărut întrebarea: am eu dreptul să intru în România doar cu foaia de parcurs? Se întâmpla într-o duminică, iar plecarea urma să aibă loc luni dis de dimineață, așa că nici vorbă de procură. Am sunat inițial la Departamentul Poliției de Frontieră.

M-a bucurat faptul că linia verde e deschisă 24/24, așa cum e menționată la ei pe site. OK, a trebuit să sun de vreo două ori până a ridicat cineva receptorul, dar persoana de la celălalt capăt al firului a fost foarte amabil, explicându-mi că pentru DPF, nu contează pe cine este înregistrată mașina. Important este să le prezint un pașaport tehnic valabil pe mașină. Dacă trebuie procură sau nu, mi-a zis să sun la Serviciul Vamal. Zis și făcut. Doar că atunci când am sunat, am aflat că serviciul de informare duminică nu este deschis. Nu vroiam să o dau în bară atunci când voi traversa vama, așa că am sunat la linia verde, destinată cazurilor de corupție. Totuși, domnul de acolo mi-a răspuns la simpla mea întrebare, și a zis că pe ei asta nu îi interesează, în momentul traversării țării, și că ar trebui să mă adresez la Departamentul Poliției de Frontieră. Și aici am înțeles că s-a început ping-pong-ul în stil moldovenesc. Așa că am sunat la compania de asigurări, ce urmă să-mi elibereze cartea verde. M-au asigurat cu încredere că în România nu este nicio problemă de a intra cu foaie de parcurs. Este suficient și nu trebuie procură. OK, am comandat cartea.
În dimineața următoare, am pornit la drum. Dar nu înainte de a face plinul. Autonomia indicată de computerul de bord a urcat deja până la 955 km! Îmbucurător. Mă întreb dacă voi atinge limita de 1.000 km. Ajungând în vamă, îi ofer polițistului de frontieră pașaportul meu, al mașinii și foaia de parcurs. A spus că nu are nevoie de foaia de parcurs, și mi-a retunrat-o înapoi, fără a verifica cel puțin dacă este valabilă. Exact așa s-a întâmlat și cu vameșul. Și tot așa și cu autoritățile din România. Nici la plecare, nici la întoarcere, în ambele cazuri când am fost în România, pe nimeni nu a interesat foaia mea de parcurs. Cineva mi-a zis că depinde mult de persoanele care sunt la schimb în acel moment. Oricum, am decis ca data viitoare să am la mine și procura pentru a evita careva neclarități.
În mașină eram două persoane. Climatizorul a fost pornit permanent. Cei 100 CP și 170 Nm livrați de unitatea EcoBoost de 1 litru sunt suficienți la viteze mai mari, doar că în momentul includerii climatizorului, se simte o mică pierdere de putere. Pentru cineva ar putea fi deranjant, dar pentru mine e OK. Conștientizez că Focusul îmi oferă atât cât poate și nu cer mai mult. În genere în ultima perioada, pe căldurile astea insuportabile, climatizorul a fost pornit practic mereu. O perioadă am condus cu butonul Start/Stop oprit, pentru ca motorul să nu se deconecteze la semafor, deoarece climatizorul în asemenea situații suflă un pic mai încet. În România se permite circulația cu maximum 100 km/h pe drumuri extra-urbane. Nu am sesizat nicio diferență de consum la 90 km/h sau la 100 km/h. Pe porțiuni drepte de drum, Focusul îmi indica stabil circa 4.0 litri consum. În anumite situații, observam și 3.6 litri. Eu sunt foarte mulțumit de asemenea rezultate și mă întreb dacă nu cumva autonomia poate fi gestionată la nivel de software? Și aici mă refer la unitatea de procesare a mașinii, la creierul electronic. Am impresia că acesta ajustează anumiți parametri în dependență de stilul de condus, iar în cazul meu, consumul tot mai mic este rezultatul condusului lejer, fără forțări mari pentru motor.
Pe unele porțiuni am condus cu 120 km/h iar consumul oscila între 4.5-5.0 litri. Izolarea fonică rămâne a fi foarte bună, în opinia mea. Doar în momentele când pedala acceleratorului se apasă mai tare și motorul este ceva mai forțat, sunetul motorului în 3 cilindri se aude mai intens, amintindu-ți un pic de un motor diesel. Când am revenit la Chișinău, după 540 km tur-retur, computerul de bord îmi indica o autonomie rămasă de 493 km. Haideți să facem un calcul matematic: la pornire aveam 955 km, la final 493 km. În rezultat primim 462 km de consum, pe când distanța Chișinău-Focșani-Chișinău este de 540 km. Cu asemenea rezultate, tot mai mult mă gândesc la stabilirea unui record de autonomie. Cine știe, poate organizăm într-o zi. La 12,600 km parcurși de la început de exploatare a Focusului, consumul mediu a mai scăzut până la 6.0 litri/100 km în regim mixt.

Dar voi, stimați cititori, ce experiențe ați avut la traversarea vămii cu mașini cumpărate în leasing? Care a fost cel mai mic consum obținut la un drum lung?
GALERIE FOTO (13 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE ŞTIRI:
Bosch a prezentat discuri de frână de generaţie nouă!
24 Noiembrie 2017 - 12:57
Producătorul Buderus Guss, ce face parte din Grupul Bosch – un furnizor mare de componente auto, a dezvoltat un disc de frână de generaţie nouă, numit iDisc, care promite să fie de două ori mai rezistent decât discurile deja existente...
BMW Individual a creat un M760Li personalizat pentru Abu Dhabi!
24 Noiembrie 2017 - 11:43
Un BMW M760Li excepţional este expus la dealerul BMW din Abu Dhabi. Sedanul este vopsit în culoare azurie Long Beach Blue şi beneficiază de un kit aerodinamic de excepţie, numit în Abu Dhabi "3D design body kit", cu un splitter frontal...
BMW X2 înfruntă un robot în primul său spot publicitar! (Video)
24 Noiembrie 2017 - 10:36
Noul BMW X2 apare în primul spot publicitar televizat în cariera sa, unde înfruntă un robot-păianjen. Spotul publicitar se numeşte "Be the one who dares" şi este de-a dreptul uimitor şi haios...
Infiniti QX50 a fost dezvăluit înainte de premieră!
24 Noiembrie 2017 - 09:31
În spaţiul web a fost publicată prima imagine oficială a noului crossover Infiniti QX50 cu puţin timp înainte de premiera oficială de la Salonul Auto de la Los-Angeles. Doar cu două zile mai devreme, niponii publicau un teaser al viitorului model...
Subaru a publicat un nou teaser cu viitorul Ascent!
23 Noiembrie 2017 - 17:32
După ce anterior niponii au publicat un teaser puţin informativ al noului crossover cu 7 locuri, a venit timpul pentru cea de-a doua imagine, care vine să etaleze silueta viitorului model. Construit pe platforma Subaru Global Platform...
Renault a actualizat sedanul electric Samsung SM3 Z.E. bazat pe Fluence!
23 Noiembrie 2017 - 16:46
Renault Fluence şi-a finisat cariera pe piaţa europeană în 2016, când a fost succedat de noul Megane sedan. Fluence însă, nu a plecat de pe toate pieţele şi este produs până în prezent în Argentina pentru pieţele din America Latină şi în Coreea de Sud, pentru piaţa internă...
Lamborghini Urus va avea sub capotă un V8 de 4.0 litri!
23 Noiembrie 2017 - 15:34
Italienii au organizat, pentru un număr restrâns de jurnalişti, un test-drive cu câteva prototipuri al noului Lamborghini Urus, pentru a demonstra capacităţile sale în off-road şi performanţele pe traseele de curse. Prototipurile testate aveau sub capotă motoare...
Tesla a anunţat preţurile pentru primul său camion electric! (Video)
23 Noiembrie 2017 - 14:22
La o săptămână după prezentarea oficială a primului camion electric din gama americanilor, au fost anunţate preţurile pentru noul Tesla Semi! Astfel, preţul de start este mai jos, decât se presupunea anterior, şi constituie...
Bentley Bentayga merge la vânătoare!
23 Noiembrie 2017 - 13:02
Producătorul britanic Bentley împreună cu Mulliner şi-au prezentat viziunea vânătoarei de lux prin ediţia specială Bentley Bentayga Field Sports. SUV-ul luxos nu a suferit modificări la design sau substratul tehnic...
Mercedes-Benz a prezentat interiorul noului A-Class!
23 Noiembrie 2017 - 11:56
Noua generaţie A-Class a fost prezentată la un eveniment exclusiv cu acces limitat în Germania, iar în spaţiul web au fot publicate primele imagini oficiale cu interiorul noii compacte Mercedes-Benz...