Italiană, clasică şi totodată modernă: o Alfa Romeo 2000 GT Veloce, creată pentru a savura viaţa, scoasă la vânzare în Finlanda

3 Martie 2022, 21:11
Ilie Toma
În aceste vremuri tulburi, simplul fapt de a privi o asemenea maşină clasică ne poate aminti cum poate fi savurată viaţa, de fapt, atunci când vremurile sunt liniştite, iar oamenii pot să creeze şi să aprecieze din nou frumosul. Iar maşina asta e rezultatul unei duble creaţii — o dată când a fost concepută şi produsă de italieni, şi a doua oară când proprietarul său finlandez a depus în ea tot sufletul şi pasiunea pentru a crea ceva şi mai special din ea!
Modelul pe care-l vedem aici a fost ultima şi cea mai performantă interpretare a unei serii legendare de modele Alfa Romeo din anii 60 şi 70, a coupe-urilor din seriile 105 şi 115, sau altfel spus a coupe-urilor Giulia, introduse în 1963 şi produse până în 1977. Au fost produse nenumărate versiuni, un mic deosebite ca design, focusate spre diverse calităţi — mai accesibile tinerilor, mai performante şi savuroase în condus. Erau timpurile în care Alfa Romeo ştia să creeze maşini superbe şi orice experimente inginereşti ar fi făcut, tot ieşea ceva plin de caracter şi pasiune.
În 1967 a fost lansată versiunea 1750 GT Veloce, cu motor twin cam de 1.8 litri, iar modelul s-a dovedit a fi un hit. Pentru un coupe, unul din multele pe care Alfa le avea în producţie, acesta reuşise să atingă cifre mai mari decât ar visa Alfa Romeo azi, bifând peste 44 mii exemplare în câţiva ani. Iar către anul 1971, Alfa Romeo a vrut să ducă ideea la un apogeu şi mai savuros, lansând 2000 GT Veloce, adică maşina despre care vorbim noi azi.
Motorul era tot unul twin cam, cu 4 cilindri, dar acesta avea de 2.0 litri, sau 1,962 cm cubi dacă e să fim mai exacţi. Scotea 132 CP din el, atât cât scotea Honda din motoarele sale de 2.0 litri aspirate natural cu 20 de ani mai târziu. Era interesant că motorul primea injecţie doar pentru piaţa SUA şi Canada şi carburator pentru celelalte pieţe, iar puterea era, în mod oficial, aceeaşi în ambele cazuri. Una era clar, însă, maşina era cu adevărat un apogeu al plăcerii de condus, fiind pur şi simplu adorată. Devenise pentru mulţi chiar un simbol, un model emblematic Alfa Romeo pentru acea perioadă, model care era venerat, dar totodată rămânea unui accesibil şi tangibil.
Maşina asta, însă, a avut parte de o restaurare completă în Finlanda, după ce actualul proprietar a cumpărat-o de la un suedez. Filosofia restaurării a fost să o facă să arate autentic, clasic, dar să-i aducă perfecţionări tehnice, astfel încât maşina să fie una modernizată, adusă la o fiabilitate cu care suntem obişnuiţi în zilele noastre.
S-a făcut întâi o restaurare completă a caroseriei, ca la carte. Zonele cu rugină au fost reparate, deci maşina a beneficiat de tratament pe fiecare centimetru al structurii şi caroseriei sale.
Apoi s-a făcut şi o izolare fonică de tipul celor din zilele noastre, aplicată chiar la nivelul structural al caroseriei, portiere, portbagaj, etc.
Motorul a fost desfăcut până la cea mai măruntă piesă şi a primit ulterior pistoane forjate, un raport de compresie modificat la 10.3, biele performante de origine K1, valve de formă specială, care admit un flux mai mare de aer, arcuri ale valvelor modificate, chiulasă modificată în conformitate cu recomandările unuia din cei mai mare maeştri în Alfa Romeo clasice, Jim Kartalamakis. S-a montat o pompă de combustibil cu performanţe de curse, s-au montat garnituri capabile să reziste şi ele la performanţe de curse, şi tot din motorsport vin şi noile lanţuri de transmisie.
Cuzineţii sunt şi ei ranforsaţi, arborele cotit a fost rebalansat minuţios, sistemul de aprindere e şi el modificat la nivel de motorsport, având posibilitatea de a fi ajustat prin bluetooth. Dar e interesant că motorul a fost lăsat pe carburator, montându-se două carburatoare Weber.
S-a montat un radiator adiţional din aluminiu în faţă, cu ventilator electric. S-a montat un alternator nou şi un demaror nou, ambele din motorsport. Toate cablajele electrice ale maşinii sunt absolut noi.
Motorul a primit un nou sistem de eşapament, de la galerie de evacuare cumpărată de la Alfaholics până la toate ţevile din oţel inoxidabil. Tot de la Alfaholics a fost cumpărat tot kit-ul de suspensie modificată, care include noi arcuri, dar şi amortizoare cu rigiditate ajustabilă.
S-au pus şi frâne noi, fiind schimbat şi tot sistemul de frânare, inclusiv un cilindru central mai puternic. S-a reasamblat cutia de viteze, instalându-se şi un ambreiaj ranforsat. S-a reasamblat total şi puntea spate, cu tot cu diferenţial şi semiaxe.
Şi, în fine, pentru un aspect frumos, s-au instalat şi 4 jante în stil clasic, tot. De la Alfaholics, un atelier renumit din Italia, adorat de pasionaţii Alfa Romeo.
În rezultat, această Alfa Romeo cu aspect clasic are o ţinută de drum fantastic de precisă, aşa cum ai visa să o ai şi o maşină de azi. Are performanţa crescută la mai mult de 130 CP, dar proprietarul din Finlanda nu pune accent pe cifră, spunând doar că maşina sa e superbă în a fi condusă şi pe un circuit sportiv, şi pe drumurile publice.
Chiar dacă n-a păstrat substratul tehnic absolut autentic şi a ales să facă aceste modificări substanţiale, noi zicem că acest pasionat din Finlanda a obţinut la final o adevărată operă de artă, dusă până la sublim!
Maşina asta e fantastică şi pentru cei pasionaţi de exemplare de colecţie cu pretenţie de autenticitate, care ar vrea să aibă şi un exemplar ce poate fi apăsat mai tare, dar şi pentru cei ce ar vrea o Alfa Romeo clasică, dar nu sunt gata să se dedice capriciilor tehnice obişnuite, aici ele fiind eliminate.
După ce a fost restaurată, această Alfa Romeo 2000 GT Veloce a parcurs doar 2,300 km. Cât costă? Foarte puţin, dacă luăm în calcul munca imensă care s-a depus la ea şi schimbările majore la nivel tehnic. Costă 58,500 euro, aşa cum e ea, aflându-se în orăşelul Narpes de pa coasta vestică a Finlandei şi aşteptându-şi cumpărătorul pasionat, pentru a-i servi drept pastilă de normalitate şi frumos în viaţă.
0
1,616
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!