Mercedes anunţă că a testat la 44 grade Celsius noul camion electric eActros 600, iar după asta a mai parcurs 2000 km

30 August 2023, 13:22
Ilie Toma
Mercedes e în etapa finală de dezvoltare a noului său camion electrică cu autonomie mare, destinat distanţelor lungi. Camionul are numele de eActros 600 pentru versiunea sa de serie şi derivă din prototipul eActros Long Haul, despre care am vorbit în ultimul an. Acum germanii anunţă că au testat noul lor camion electric la 44 de grade Celsius, în Spania, folosindu-se de valul de călduri care a cuprins recent această regiune a continentului.
Programul de teste prin regiunile fierbinţi ale sudului Spaniei a cuprins 5 săptămâni de episoade de condus solicitant, cu camionul încărcat, atunci când temperaturile de afară ajungeau la 44 grade Celsius la umbră. Ideea e la 45-48 grade Celsius, bateriile ajung deja într-o stare în care încep să activeze răcire intensă, pentru a evita degradarea lor, or, de la 50 grade Celsius în sus, ca temperatură din interiorul bateriilor, acestea pot avea deja degradări ireversibile din cauza supraîncălzirii. Prin urmare, era important ca inginerii să conducă solicitant camionul la asemenea temperaturi, pentru a se asigura că sistemul de răcire a bateriei poate menţine temperatura în limite normale, chiar şi atunci când afară e o arşiţă de deşert.
Mai mult ca atât, camionul electric a circulat şi pe drumuri neacoperite cu asfalt, cu un soi de pietriş şi pământ, ridicând praf imens din urma sa. Au fost testate astfel şi suspensiile la greutatea mai mare a camionului, dar şi rezilienţa componentelor şi a sistemelor la mediu prăfuit, cu multe vibraţii.
Bateriile de pe noul camion electric eActros 600 însumează o capacitate de 600 kWh, de unde vine şi indicele din denumire. Aceste baterii sunt capabile să livreze o putere constantă de 400 kW de electricitate către motoarele electrice, iar pe perioade scurte — şi până la 600 kW.
Mercedes nu a anunţat deocamdată greutatea exactă a bateriilor sale pentru noul eActro 600, dar acestea sunt de tip litiu-fer fosfat, adică LFP, având o densitate energetică ceva mai mare. Şi judecând după cifrele pe care ni le-au comunicat cei de la Daimler anterior despre bateriile camionului eActros300, cu autonomie mai mică, putem concluziona că întreg setul de baterii de pe noul camion va cântări cam 3,7 tone. Masa totală a camionului, apropo, va fi de 42 tone, acesta beneficiind de excepţia permisă camioanelor electrice cu baterii, de a fi cu 2 tone mai greu şi de a păstra astfel mai mult din sarcina utilă.
Mercedes spune că bateriile folosite la noul camion au trecut testele cu bine, iar compoziţia lor LFP a fost aleasă pentru ca acestea să reziste mult mai mult în timp. Mercedes nu specifică foarte clar, dar imediat după ce vorbeşte despre ele, aminteşte că noul camion electric eActros a fost gândit în aşa fel încât camionul şi componentele sale să reziste 1,2 milioane de kilometri şi 10 ani de exploatare. Am fost intrigaţi să aflăm, deci, dacă şi bateria ar trebui să reziste atât şi le-am adresat o solicitare celor de la Daimler Trucks, iar când vom obţine un răspuns, vom reveni cu noi informaţii. Deocamdată, cei de la Mercedes ne spun că încărcarea de la 20 la 80% a bateriei va dura doar 30 minute, iar asta înseamnă că cele 60% puse în baterie, timp de 30 minute, se traduc în 360 kWh puşi în doar jumătate de oră! Ce înseamnă asta? Că noul camion electric de la Mercedes va accepta o putere de încărcare de 720 kW, dublă faţă de prizele cele mai avansate, dintre cele răspândite acum!
Germanii menţionează că după ce testele de 5 săptămâni din sudul Spaniei au luat sfârşit, prototipul a făcut cale întoarsă din oraşul Granada în Spania în Worth, Germania pe propriile roţi, parcurgând 2.000 km.
0
23,564
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!