Un BMW M5 clasic, care a aparţinut cândva regelui Suediei şi are un sfert de milion de kilometri parcurşi, a fost scos la vânzare

8 August 2023, 21:18
Ilie Toma
Prima generaţie de BMW M5, cu numele de cod E28, e deja un model de colecţie, căutat febril de colecţionari, mai ales dacă aceştia se întâmplă să dea peste un exemplar bine păstrat. Dar pasionaţii acestui model vor fi şi mai intrigaţi despre exemplarul de care vorbim azi, care i-a aparţinut regelui Suediei! E vorba chiar de actualul rege, Carol Gustaf al XVI-lea, care 77 ani în prezent, domnind din 1973 încoace, dar care, la momentul achiziţiei acestui BMW M5, era mult mai tânăr, bineînţeles.
Dată fiind viţa regală a acestei maşini, e firesc să ne aşteptăm că ea a avut parte de o mentenanţă tehnică şi estetică la fel de regească. Iar asta înseamnă că cifra de 252.000 km parcurşi n-ar trebui să ne îngrijoreze prea mult, or, proprietarul rege era un pasionat de BMW!
De fapt, regele Gustaf era adeseori oarecum criticat acasă, în Suedia, că, tânăr fiind, se lăsa tentat de BMW-uri după ce fusese încoronat, în loc să conducă modele Volvo şi Saab şi să dea un exemplu corect conaţionalilor său. Cum se poate ca regele să dea de înţeles că preferă un BMW faţă de maşinile produse local? — sunau criticile de atunci. Germanii, însă, erau mândri să scrie în presa lor că acest BMW fusese livrat în la uzina din Munchen pentru ditamai regele Suediei.
Totuşi, regele nu s-a lăsat prea mult afectat de critici şi în timp ce maşinile de protocol erau din cele suedeze, pentru plăcerea sufletului existau BMW-urile, în special modelele M. Şi dacă ne gândim că acest M5 n-a fost singurul BMW deţinut de rege, dar a acumulat oricum 250 mii km pe bord, înseamnă că regele a adorat să-l conducă. Până la urmă, în momentul lansării, acest BMW M5 era cel mai rapid sedan din lume!
Maşina e fabricată în 1987 şi are sub capotă motorul S38, de 3,5 litri în linie, de 282 CP, cuplat la o cutie manuală de 5 trepte.
Pentru că regele trebuia să dispună de metode de comunicare avansate, maşinii i s-au instalat încă două antene. Iar la un moment dat acesta văzuse şi jantele BBS, pe care le adorase şi considerase mai potrivite pentru maşina sa. Pentru a se combina mai frumos, au fost puse mici linii aurii pe caroserie, în stilul modelelor Alpina.
Acest BMW M5 are şi habitaclul păstrat în stare excelentă, până şi tapiţeria de piele arătând impecabil. Şi tot aici e regăsesc o mulţime de dotări opţionale.
Spre exemplu, scaunele sport sunt acţionate electric, cu memorie, iar sistemul audio e un Montreux Blaupunkt, cu difuzoare Blaupunkt. Maşina mai are aer condiţionat, computer de bord, şi geamuri acţionate electric.
Proprietarul actual, care i-a făcut importul în SUA şi care i-a făcut şi lucrările de schimbare a tuturor lichidelor şi verificările necesare, spune că a parcurs cu ea doar circa 2.000 km. Acesta a trimis şi o scrisoare la BMW pentru a confirma istoria maşinii şi faptul că ea are motorul original de uzină şi totul s-a confirmat.
Aşa că acum acest BMW M5 E28 a fost scos la o licitaţie online în SUA, care mai are puţin mai mult de o zi până ia sfârşit. Deocamdată, miza cea mai mare e de 45.500 dolari, la ora publicării acestui articol, însă ea va creşte cu siguranţă cel mai mult în ultimele ore înainte de încheierea licitaţiei.
0
5,762
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!