Au început lucrările la primul tunel forat de pe o autostradă din România, care va fi şi ultimul segment de completare a autostrăzii A1

31 Octombrie 2023, 10:24
Redacţia PiataAuto.md
Despre finalizarea cu mari amânări şi întârzieri a autostrăzi A1 din România se vorbeşte adeseori, iar porţiunile cele mai dificile, rămase încă neconstruite, sunt cele care necesită tuneluri şi viaducturi, cu lucrări mult mai complexe la ele. Ieri a fost marcat startul simbolic al lucrărilor la primul tunel forat de pe o autostradă din România, situat pe A1, în segmentul dintre Piteşti şi Sibiu.
Tunelul va avea o lungime de doar 1.350 metri şi va străpunge dealul Momaia, cuprins pe sectorul 4 al autostrăzi, între Tigiveni şi Curtea de Argeş, sector cu o lungime de 9,86 km.
Lucrările vor fi făcute de reprezentanţa din România a companiei austriece PORR, iar constructorul anunţă că a mobilizat 140 de utilaje şi 500 de muncitori, totul pentru a termina lucrarea mai devreme decât termenul limită contractual, care e stabilit tocmai pentru anul 2027.
Şi mai important este faptul că odată cu finalizarea lucrărilor la acest tunel, autostrada A1 va fi completă, de la Bucureşti la Nădlac, ba chiar se va putea circula de la Constanţa la Nădlac doar pe autostrăzi.
În prezent se mai lucrează la segmentul dintre Lugoj şi Deva, dar acele lucrări trebuie să fie finalizate în 2026, deci înainte de finalizarea tunelului, iar astfel tunelul de la Momaia va fi ultimul segment definitivat, care va marca inaugurarea şi completarea autostrăzii A1.
Valoarea lucrărilor efectuate acum la secţiunea 4 şi întreaga porţiune de 9,86 km, ce include şi tunelul, se cifrează la 1,678 miliarde de lei, adică circa 338 milioane de euro.
0
8,266
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!