Chinezii au lansat noul GAC Aion Hyper SSR, un hipercar electric cu acceleraţie de Rimac Nevera, care costă de 10 ori mai puţin

12 Octombrie 2023, 12:46
Redacţia PiataAuto.md
Chinezii au prins curajul în ultimii ani de a concepe şi pune în producţie nu doar maşini electrice bugetare, ci şi dintre cele cu performanţe de vârf, aspirând să concureze cu cele mai performante modele similare de pe mapamond. Iar familia de modele Aion a fost în ultimii ani în mod constant printre maşinile electrice cu ambiţii în acest sens. Ei bine, acum a fost lansat în producţie un nou Aion, de această dată fiind vorba de un hipercar electric cu performanţe similare lui Rimac Nevera, cel puţin la timpul de acceleraţie anunţat.
Dacă Rimac Nevera anunţa un timp de acceleraţie de la 0-100 km de 1,87 secunde, apoi l-a corectat la 1,81 secunde, atunci Aion Ryper SSR promite 1,9 secunde pentru aceeaşi performanţă, la doar 0,09 secunde distanţă, şi cu aproape o zecime de secundă mai rapid decât Tesla Model S Plaid.
Ceea ce pare aproape neverosimil e că maşina chinezească reuşeşte să accelereze atât de rapid cu 3 motoare, nu cu 4, ca Nevera, şi o face cu doar 1.224 CP, faţă de 1.914 CP ai lui Nevera!
Bateria are doar 74,7 kWh capacitate, ceea ce-i conferă avantaj de greutate, însă fiind mai mică, s-ar putea să nu fie atât de capabilă în a oferi un flux energetic constant pentru cei 900 kW de putere a motoarelor. Poate de asta producătorul chinez a ales să limiteze viteza maximă a 250 km/h, deci nici vorbă de peste 400 km/h, cum poate atinge Rimac.
Iar în aceste performanţe de vârf vine şi explicaţia pentru preţul mult mai mic al maşinii chinezeşti. Or, de la 300 km/h mai sus, să faci o maşină care poate ajunge acolo, menţine o stabilitate de curs şi furniza putere pentru a circula până la 412 km/h, e o cu totul altă ligă a ingineriei, care nu se rezolvă doar cu mai mulţi kilowaţi în motoare. Deci preţul celor de la Rimac de circa 2 milioane de euro rămâne în continuare unul care n-are cum să fie provocat de modelul chinezesc.
Aion Hyper SSR însă, are un preţ de pornire de circa 176.400 dolari SUA, ajungând să coste în cea mai scumpă dotar 231.200 dolari. Deci versiunea de bază, fără elemente de circuit, care accelerează în 2,3 secunde până la prima sută, costă cam de 12 ori mai puţin decât Rimac. Iar cea de top, cam de 9 ori mai puţin. Însă acesta e preţul pentru piaţa internă în China, iar maşinile chinezeşti ajung de obicei să coste mult mai mult când sunt vândute pe alte pieţe, deci diferenţa va fi mai mică până la urmă.
Totuşi, cel mai impresionant lucru aici e că producătorii chinezi au ajuns deja să creeze maşini electrice care provoacă liderii absoluţi în industrie. Cu un design care aminteşte de Ferrari 458 Italia, chinezii au creat totuşi o maşină electrică ce poate ajunge la cifre incredibile de acceleraţie, devansând chiar şi renumita Tesla Model S Plaid. Vor fi cumpărători dornici să cumpere acest automobil electric cu aspect de supercar, atât de performant în acceleraţii? Bănuim că da, poate chiar mai mulţi decât am crede.
0
5,276
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!