XBUS, un soi de UAZ Buhanka electrică a zilelor noastre, concepută în Germania, anunţă parametri tehnici greu de crezut şi promite să intre în producţia de serie

5 Octombrie 2023, 12:12
Redacţia PiataAuto.md
Există unele maşini care se produc zeci de ani în formă neschimbată, iar UAZ 452 Buhanka poate pretinde deja la recordul mondial de perpetuare pe linia de producţie, fiind fabricată din 1966 în forma sa cu indicele 452 şi de prin anii 50 cu indicele 450, cu substrat tehnic aproape identic. Un start-up din Germania a conceput o maşină foarte similară ca geometrie şi calităţi offroad, dar mai mică în dimensiuni şi, esenţial, cu propulsie electrică. Maşinuţei îi spune XBUS şi am vorbit despre ea şi acum un an, când fusese demonstrată în detaliu şi fuseseră anunţate chiar şi preţurile şi startul de comenzi. Primele imagini fuseseră prezentată încă prin 2020, dar acum, în 2023, maşina aşa şi n-a ajuns în producţie. Şi creatorii săi din Germania spun acum că gata, au un acord cu o fabrică din Olanda, care va pune în fabricaţie acest model, care a mai suferit şi nişte schimbări tehnice între timp.
Deşi maşina era promisă pentru sfârşitul anului trecut, şeful Max Brandt spune că amânările nu sunt o problemă, că aşa e cu modelele electrice, mai ales pentru o companie nouă. Doar că acordul pe care acesta l-a încheiat cu fabrica din Olanda prevede că maşinuţa asta electrică va ajunge pe o linie de producţie abia la finele lui 2024, poate chiar la începutul lui 2025. Aşa că există mari şanse ca până atunci ea să fie deja cam învechită moral şi tehnic. Sau, dacă are siluetă de Buhanka...
XBUS are 3,64 metri lungime, şi poate veni în formă de dubiţă sau un soi de mic camion. Desigur, există versiuni mai pregătite de offroad, care vin cu tracţiune integrală şi cu roţi de offroad.
Ceea ce e aproape incredibil în contextul cifrelor normale pentru maşini electrice e consumul şi autonomia anunţată de compania germană. Bateria standard are doar 10 kWh, probabil cea mai mică baterie din lume pentru o maşină electrică. Dar germanii zic că ea îi va asigura lui XBUS tocmai 200 km de autonomie electrică! Asta ar însemna 5 kWh/100 km, un consum mai bun decât cel al prototipului Mercedes EQXX, care a atins un record în lumea reală pe autostrăzi, de 8,3 kWh/100 km. E greu de crezut că maşina asta cu tehnologie care e puţin probabil să fie proprie şi făcută de vreo echipă genială de ingineri din cadrul companiei, să aibă un consum de doar 5 kWh/100 km!
Despre cifrele prea puţin conectate cu realitate ne spune şi faptul că germanii anunţă o autonomie de 600 km pentru versiunea cu baterii de 30 kWh. Deci, triplarea bateriei şi greutatea care vine odată cu asta nu-i afectează deloc consumul şi acesta rămâne tot la 5 kWh/100 km, cum ar veni.
Singurul argument care poate susţine un pic teoria este că maşina ar cântări doar 600 kg în varianta sa cu baterie mai mică. În acelaşi timp, germanii spun că maşinuţa ar 4 electromotoare integrate în interiorul roţii, care însumează doar 76 CP şi tocmai 1.000 Nm, cu cuplu incredibil, pe care nu ştim cum maşina îl va dezvolta cu 4 motoare în timp ce va consuma doar 5 kWh la sută.
Totuşi, germanii încearcă să ne convingă că cifrele lor sunt realiste şi spun că maşina chiar va fi fabricată la fabrica VDL Nedcar din Olanda, o fabrică ce funcţionează pe bază de contracte cu diverse companii, asamblând în prezent şi modelul X1 pentru BMW, de exemplu. Dacă maşina asta va ajunge vreodată în serie, va trebui şi omologată, iar acolo vor veni primele verificări ale cifrelor fantastice anunţate acum. Deocamdată noi zicem că există puţină substanţă şi consistenţă pentru a susţine asemenea o combinaţie de parametri tehnici pe o singură maşină.
0
6,291
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!