Royal Enfield, una din cele mai conservatoare mărci de motociclete din lume, a dezvăluit prototipul primei sale motociclete electrice

15 Noiembrie 2023, 11:27
Redacţia PiataAuto.md
Royal Enfield e cu siguranţă una din cele mai conservatoare mărci de motociclete din lume, iar unii ar spune şi simpliste la nivel de inginerie. Marca îşi are originea în Marea Britanie, dar deja de multe decenii încoace îşi are şi sediul central, şi producţia în India, iar principala sa filosofie a fost să producă motociclete cu aspect clasic, care să implice construcţii simple şi durabile, testate în timp, preluând inovaţiile mult mai târziu de cât alţii. Dar acum până şi Royal Enfield a creat prototipul primei sale motociclete electrice.
Ca să înţelegem cât de lent era adoptat progresul la Royal Enfield, cutiile sale de viteze au primit treapta a 5-a abia la începutul anilor 2000, iar trecerea de la carburatoare la injectoare a început cam prin anul 2009 şi a durat ani buni până s-a răspândit în gama mărcii indiene. Iar acum, noua generaţie a motocicletei Himalayan este şi abia primul model al mărcii care adoptă răcirea cu lichid al motorului, până acum toate fiind răcite cu aer. Deci, e clar că marca nu a fost tocmai un pioner în adoptarea ultimelor tehnologii din industrie.
Chiar şi aşa, acum cei de la Royal Enfield au adus la salonul de motociclete de la Milano un prototip al unui Himalayan electric, numit Him-E, care are un element foarte interesant în filosofia sa. Himalayan, în gama Royal Enfield, e modelul făcut să reziste drumurilor provocatoare din munţii Himalaya, cu tot cu prundiş, noroi, diferenţe de altitudine şi toate condiţiile aferente care pot veni odată cu asta. Iar noua motocicletă se bazează pe el, sugerând că va fi la fel de capabilă să îndure condiţii excepţional de dificile de înaintare, fiind totodată mult mai confortabilă ca un enduro în a trece peste ele.
Această filosofie e reconfirmată şi de plăcile masive de protecţie a componentelor esenţiale ale motocicletei electrice, astfel, încât o cădere a acestea să nu ducă la daune şi defecţiuni. Totuşi, motocicleta nu pare să aibă vreun radiator pentru răcirea bateriei, deci cel mai probabil ea va fi răcită cu aer.
Fiind deocamdată vorba de un prototip, Royal Enfield nu a anunţat parametrii exacţi ai motocicletei sale, însă a menţionat că deja a testat-o intens pe traseele neiertătoare din Himalaya. Deci deocamdată nu ştim ce putere are motorul, care e capacitatea bateriei sau autonomia.
Un fapt curios este că prototipul pare să fi păstrat cutia de viteze, un element destul de rar în lumea motocicletelor. Ar putea fi valabil doar pentru acest concept, iar cutia să dispară în versiunea de serie, sau ar putea fi vorba de o accentuare a plăcerii în condus prin acel levier, care permite motociclistului să schimbe trepte în continuare. De asemenea, motocicleta nu are vreun motor integrat în butucul roţii, ci alăturat cutiei de viteze, de la care puterea e transmisă roţii spate printr-un obişnuit lanţ de transmisie.
S-ar putea să mai dureze ceva ani până la un model de serie, dar cei de la Royal Enfield spun că viitorul lor va fi inevitabil şi electric, iar acum au misiunea de a pregăti un model care să reziste dârz condiţiilor din Himalaya, pentru că dacă rezistă acolo, va rezista oriunde în lume.
0
2,361
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!