Un proprietar de Tesla Cybertruck se plânge că farurile acestuia se acoperă foarte repede de zăpadă şi nu mai iluminează drumul pe timp de ninsoare

20 Martie 2024, 12:57
Redacţia PiataAuto.md
Tesla Cybertruck e încă un model nou şi o adevărată vedetă pe străzile din America de Nord şi, chiar dacă startul livrărilor a fost anunţat în decembrie, încă puţine exemplare, faţă de cererea imensă, au ajuns la proprietari, iar distribuţia acestora între diverse regiuni climatice e şi mai dispersată. Astfel, încă mai apar noi observaţii din exploatare, care sunt descoperite în premieră de către proprietari şi care sunt surprinzătoare, pentru că ar fi trebuit observate de ingineri în etapa de proiectare a maşinii.
O asemenea observaţie a venit de Erik, un proprietar de Cybertruck din Colorado, dintr-o regiune apropiată de Wyoming, în care ninsorile sunt un fenomen mai frecvent, iar iernile mai friguroase şi mai lungi. Acesta e un fan al modelelor şi tehnologiilor Tesla, povestind adeseori pe profilul său de pe X, fostul Twitter, experienţele sale, spre exemplu cu bateriile Powerwall folosite la casa sa în condiţii de climă rece.
Ei bine, acesta deţine acum un Cybertruck, pe care l-a şi colantat într-o manieră interesantă, iar maşina îi aduce în mare parte satisfacţii. Dar de curând acesta a trebuit să parcurgă un drum mai lung prin ninsorile care au afectat statul său, iar asta a însemnat înaintări pe autostrăzi prin ninsoare, iar apoi şi pe drumuri extraurbane simple, după amiază şi noaptea.
Această experienţă l-a făcut să observe un neajuns al lui Tesla Cybertruck, şi anume faptul că farurile acestuia se acoperă foarte repede de zăpadă şi nu mai iluminează drumul pe timp de ninsoare. E suficient să se parcurgă doar câţiva kilometri şi farurile se acoperă din nou de zăpadă atât de mult, încât lumina aproape că nu mai răzbate. Şi totul e din cauza dimensiunuilor mici, dar mai ales a locului în care sunt poziţionate.
Chiar dacă la prima vedere pare că farurile lui Cybertruck sunt poziţionate sus, pe fâşia aia de LED-uri ce luminează, de fapt acolo sunt doar luminile de zi. Adevăratele faruri principale sunt poziţionate jos, în zona barei de protecţie, acolo unde la alte maşini se află farurile de ceaţă, practic.
Fiind şi poziţionate un pic mai spre centru, nu spre extremităţi, iar maşina având o formă relativă plată pe acolo, doar farurile fiind uşor afundate cu tot cu elementele de care se ţin, zăpada se depune foarte uşor acolo, adunând un strat mai mare şi le acoperă. Nu există ştergătoare sau alte elemente ce le-ar putea curăţa, deci, dacă te pomeneşti atât de repede în întuneric, eşti nevoit să opreşti frecvent pentru a le curăţa manual.
E una din acele scăpări, pesemne, care sunt observate de obicei la testele în viaţă reală, în regiuni arctice, şi care poate fi uşor omisă dacă inginerii nu fac asemenea teste în zone cu multă zăpadă. Probabil ar putea fi o rezolvare sub forma unor jeturi de lichid de parbriz ce ar curăţa aceste faruri, dar asta e o modificare ce necesită şi mici refaceri constructive, nu doar un update de soft de la distanţă.
0
3,401
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!