Webasto, încă un mare furnizor auto, anunţă concedieri masive în Germania, de minim 1.600 angajaţi

20 Martie 2024, 10:24
Redacţia PiataAuto.md
Veştile triste continuă să fie lansate de către marii furnizori auto din industria europeană şi cea din Germania. După ce în ultima perioadă Bosch şi ZF au anunţat concedieri a câte 1.200 şi, respectiv, 12.000 angajaţi, apoi Continental a mai anunţat concedierea a încă 7.000 angajaţi, iar Forvia încă 10.000, acum şi Webasto confirmă că va recurge la concedieri masive în Germania, fiind vorba de minim 1.600 angajaţi, dar fără a se menţiona o limită maximă.
Anunţul despre concedieri a fost făcut chiar de CEO-ul Webasto, Holger Engelmann, după ce compania şi-a prezentat rezultatele de anul trecut, cu un profit extrem de mic, la limita de a fi intrat în pierderi, deşi vânzările au fost de 4,6 miliarde euro. Profitul înainte de taxe, pe care a reuşit să-l obţină compania în 2023, a fost de doar 20 milioane euro, rezultatele fiind calificate chiar de CEO drept dezamăgitoare, fapt care dictează o restructurare a forţei de muncă şi a capacităţilor de producţie.
Engelmann a anunţat astfel că se va recurge la concedieri masive, menţionând că „vorbim despre o reducere a numărului de angajaţi cu un procent format din două cifre”, deci minim 10% din forţa de muncă de 16.000 de angajaţi pe care Webasto o are în prezent, fiind preponderent bazată în Germania.
Webasto e un furnizor ce produce sisteme de acoperişuri şi trape, sisteme de climatizare integrate şi autonome, dar şi condensatoare şi baterii ca parte a unor sisteme integrate de la bordul automobilelor.
În ultimii ani, Webasto s-a aventurat în câteva proiecte care s-au dovedit a fi aducătoare de pierderi, spre exemplu proiectarea unui acoperiş complicat pentru Ford Bronco, pentru care compania anunţa că a avut costuri uriaşe de 200 milioane de euro, o sumă care e inimaginabil de mare dacă ne gândim că a vizat doar dezvoltarea unui acoperiş detaşabil.
De asemenea, încercarea sa de a se plia ce transformarea industriei în direcţia maşinilor electrice, Webasto a creat o divizie ce producea staţii de încărcare a maşinilor electrice, atât din cele mici, destinate instalării individuale acasă, cât şi a unor staţii mai puternice destinate parcărilor, însă nu migrase până în zona staţiilor fast charge ultra puternice. Divizia i-a adus nişte vânzări, dar a continuat să-i genereze pierderi de până spre 100 milioane euro anual, pierderile înregistrate în 2022 din cauza acestei divizii fiind de 82 milioane euro, spre exemplu.
Webasto asamblează şi carcase de baterii pentru maşini electrice, unde amplasează module preluate de la alţi furnizori, dar acest model de business nu e foarte solicitat, întrucât această parte de asamblare e mai raţional să o facă fie producătorul celulelor de baterii, fie fabrica producătoare a maşinii electrice finale. E un domeniu pe care Webasto miza mult şi anunţa fabrici mega inteligente pentru asta, însă s-a dovedit a fi în scurt timp irelevant şi în mare parte nenecesar industriei.
Gama de produse actuale Webasto cuprinde relativ puţine produse destinate maşinilor electrice, cu excepţia unor sisteme de management, care sunt, însă, aplicabile mai degrabă unor utilaje de depozite, întrucât sunt mai rudimentare, sau unor producător care sunt abia la început de drum în dezvoltarea de maşini electrice. Toţi producătorii mai avansaţi au deja sisteme mult mai avansate, prin urmare Webasto a pierdut un pic trenul acestor inovaţii, iar schimbările din industrie l-au prins uşor nepregătit, ca şi pe mulţi alţi furnizori. Iar asta, împreună cu unele decizii neinspirate generatoare de pierderi uriaşe, face ca acum compania să fie la limita profitabilităţii şi să anunţe concedieri masive.
3
5,155
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!