Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Suedezul care lasă germanii departe în urmă: Volvo S60 Polestar

18 Iunie 2012 - 16:44
Ilie Toma
Suedezul care lasă germanii departe în urmă: Volvo S60 Polestar
Dacă despre divizia M a celor de la BMW sau AMG-ul celor de la Mercedes-Benz ştie orice puşti fascinat cât de cât de automobile, atunci despre Volvo nu prea circulă legende despre modele ultra-performante. Şi asta pentru că

Volvo a s-a limitat doar la câteva demonstraţii în ultimii ani, ezitând, însă, să pună pe linia de asamblare vreun model înnebunit de putere.

Acum suedezii au zis basta, în cel mai fierbine stil italian... Nici să crezi că nordicii cu calm neclintit ar fi putut crea un asemenea bolid de serie. Da, e adevărat, suedezii tocmai au creat un model demenţial, care şterge nasul celor mai consacrate modele de înaltă performanţă germană – BMW M3, Mercedes-Benz C 63 AMG sau Audi S4. Să vedem ce aduce nordicul nebun, pe nume Volvo S60 Polestar! Spre deosebire de concurenţii germani, Volvo S60 nu-şi denotă capacităţile dinamice printr-un design agresiv la exterior. Dimpotrivă, sedanul suedez adoptă tactica lupului în blană de oaie. Sub capota lui S60 Polestar suedezii au instalat motorul lor de pe versiunea T6 – un benzinar de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie. Motorul a primit o nouă turbină Garrett 3171, care i-a mărit puterea până la 508 CP la 6,500 rpm! Cuplul maxim atinge valoarea de 575 Nm la 5,500 rpm! Pentru ca motorul să facă faţă sarcinilor mărite, suedezii au perfecţionat chiulasa, colectorul de gaze de eşapament, au instalat pistoane ranforsate şi au montat un sistem de evacuare de 3.5 inch diametru (aproape 9 cm!) din oţel inoxidabil Feritta. Cutia de viteze este de asemenea ranforsată şi, spre bucuria fanilor de performanţă brută, suedezii au optat pentru o transmisie manuală în şase rapoarte, şi nu una automată! Cuplul este distribuit tuturor celor patru roţi, ca şi pe versiunea standard S60 T6, iar distribuţia între axe este asigurat de un diferenţial Haldex Gen4 XWD, de asemenea ranforsat.

Motorul puternic şi tracţiunea integrală permit modelului suedez să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3.9 secunde, iar viteza maximă depăşeşte cifra de 300 km/h! Acum, se poate spune cu certitudine că M3 şi C63 AMG vor rămâne departe în urmă!...

Pentru a asigura manevrabilitatea şi aderenţa lui S60 Polestar, suedezii au creat un kit aerodinamic. Pe lângă barele de protecţie modificate, aripile au fost evazate cu 20 mm spre exterior. Şi ecartamentele au crescut cu 20 mm pe puntea faţă şi 40 mm pe puntea spate. De dragul manevrabilităţii sporite, suedezii au montat şi o suspensie ajustabilă Ohlins, coborând garda la sol cu 30 mm. Suspensia nouă dispune de bare de stabilizare de grosime sporită şi cadru de rigidizare pentru fiecare punte. Bucşele sunt de asemenea mai rigide, iar motorul e fixat de caroserie prin elemente ranforsate. Jantele au dimensiune de 19 inch şi sunt încălţate în anvelope Michelin Pilot Super Sport de dimensiune 265/35 ZR19. Printre spiţele jantelor e imposibil să nu se facă remarcate şi etrierele sistemul de frânare Brembo-Polestar, cu discuri de frână de 380 mm diametru în faţă şi 302 mm. La interior Volvo S60 Polestar a primit scaune sportive cu suport lateral mai bun. Atât volanul, cât şi scaunele, au fost tapiţate cu piele şi Alcantara. Tunelul central a fost coborât cu câţiva centimetri, pentru o poziţionare mai sportivă a levierului cutiei de viteze.

E clar, creaţia suedeză e ranforsată de-a fir a păr, nelăsând nici o componentă insuficient de pregătă în calea dezlănţuirii performanţei. Germanii au, de astăzi, o nouă mare bătaie de cap..
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (10 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter