Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

O nouă serie de teste EuroNCAP: doar 1 model din 5 ia calificativul maxim!

3 Septembrie 2014 - 12:40
Ilie Toma
O nouă serie de teste EuroNCAP: doar 1 model din 5 ia calificativul maxim!
După scandalul major rezultat din calificativul oferite lui Renault Megane facelift, francezii primesc astăzi o nouă lovitură de imagine de la EuroNCAP în ceea ce pare a fi începutul unui război cu agenţia europeană a producătorului care se mândrea câţiva ani în urmă cu cele mai multe maşini de 5 stele la capitolul siguranţă. Noul Renault Twingo, dezvoltat de francezi împreună cu cei de la Daimler pe platforma noului smart, a obţinut doar 4 stele la ultima serie de teste EuroNCAP, deşi vechiul smart impresiona prin protecţia care o oferea la vremea sa. Acum, însă, în ecuaţie au intrat şi francezii, iar noul Twingo a fost penalizat de cei de la EuroNCAP pentru o protecţie marginală la picioarele şoferului în cazul unui impact frontal, din cauza deplasării pedalelor înspre acestea. La impactul lateral obişnuit protecţia a fost bună, însă impactul cu un stâlp a demonstrat o protecţie slabă în zona pieptului. Mai mult ca atât, Twingo a fost criticat şi pentru faptul că oferă airbag-uri laterale doar pentru ocupanţii locurilor faţă, iar airbag-ul pentru genunchii şoferului lipseşte. La capitolul sistemelor de asistenţă, Twingo nu oferă un sistem de frânare automată, iar sistemul de avertizare a schimbării involuntare a benzilor nu a fost luat în considerare din cauza faptului că e opţional şi nu are şanse să fie instalat pe un număr suficient de exemplare. Twingo e dotat standard, însă, cu sistem de stabilizare a traiectoriei ESC.

O altă micuţă urbană care s-a învrednicit de doar 4 stele este noua Toyota Aygo. Aici protecţia oferită genunchilor ocupanţilor la impactul frontal a fost marginală, însă la impactul lateral gradul de protecţie a fost mult mai bun, chiar şi la impactul cu pilonul. Aygo dispune de aribag-uri spate doar pentru zona capului, fapt care i-a adus ceva mai multe puncte, însă nici aici nu sunt prezente sisteme precum frânarea automată sau avertizorul de schimbare involuntară a benzilor. Ne putem aştepta ca şi ceilalţi doi fraţi tripleţi francezi – Citroen C1 şi Peugeot 108 – să înregistreze rezultate similare.

Un alt francez care a fost umilit de-a binelea la proaspătul test EuroNCAP e Citroen Berlingo, care a obinut doar 3 stele. Modelul, însă, nu e unul nou, ci e o împrospătare a unei generaţii mai bătrâne. Zone cu protecţie marginală la impactul frontal au fost mai multe, iar la partea protecţiei laterale doar impactul cu barieră deformabilă a fost realizat. Impactul cu pilon nici nu a fost făcut, din cauza faptului că Berlingo nu oferă airbaguri laterale de tip cortină standard, iar astfel modelul a luat 0 puncte la acest capitol.

Despre sisteme avansate de siguranţă activă nici nu putem vorbi, doar ESC-ul fiind prezent standard.

Un alt model învrednicit cu doar 3 stele e Nissan e-NV200 Evalia, vanul propulsat electric al celor de la Nissan, destinat pieţei europene. Protecţia ocupanţilor la impactul frontal şi cele laterale a fost relativ bună, dar protecţia pietonilor a fost mai slabă. La capitolul sistemelor active de siguranţă NV200 nu se laudă cu prea multe echipamente standard, cu excepţia ESC-ului şi un sistem de limitare a vitezei. Acest sistem, însă, are afişaje neclare, care pot fi acoperite de alte sisteme ale maşinii, iar EuroNCAP a bifat 0 puncte pentru acesta. În fine, doar Mercedes-Benz GLA a obţinut calificativul maxim de 5 puncte, cu o protecţie incredibil de bună a ocupanţilor de la bord în toate scenariile, rezultând într-un punctaj de 95%. Având o mulţime de airbag-uri, toate standard, şi o mulţime de sisteme de siguranţă activă, modelul german a primit note mari şi la acele capitole, iar în final calificativul de 5 stele a fost inevitabil.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (5 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter