Recent cei de la Mercedes-Benz au dezvăluit pick-up-ul
X-Class (pe imagine), care va intra în producţie în 2017 şi va fi bazat pe Nissan Navara. Acesta însă, nu va fi primul pick-up din istoria Mercedes-Benz! Istoria pick-up-urilor celor de la Mercedes-Benz este una interesantă, fiecare pick-up fiind straniu şi deosebit în felul său.
Totul a început în anii 40 ai secolului trecut, atunci când cei de la Mercedes-Benz au creat pe baza modelului
170 V un pick-up compact numit Mercedes-Benz 170 V Pritschenwagen, care avea o cabină unitară şi o benă deschisă, cea din urmă putând fi acoperită.
Sub capotă se ascundea un benzinar în 4 cilindri de 1.7 litri care livra doar 38 CP. În 1947 pick-up-ul a primit o cabină mai rotunjită, iar începând cu 1946 şi până în 1949 au fost produse doar 1,098 de astfel de pick-up-uri.
Deşi a fost conceput drept un vehicul agricol motorizat sau o evoluţie a tractorului, Unimog-ul, se poate considera un adevărat pick-up.
Apărut acum 70 de ani, acesta bucură şi astăzi cu capacităţile sale de trecere cu adevărat incredibile! Despre istoria al Unimog-ului puteţi citi detaliat în
articolul publicat acum câteva săptămâni.
Primul pick-up, care combina luxul unui autoturism Mercedes-Benz cu practicismul utilitar al unui pick-up, a fost modelul bazat pe seria W114/115 numită şi Strich-8. Pentru piaţa din
Argentina, producătorul german producea pick-up-ul cu două locuri, care se numea La Pickup şi putea fi echipat şi cu o transmisie automată!
Puţini probabil, ştiu, dar legendarul Mercedes-Benz G-Class a fost oferit şi în versiuni Pickup, prin intermediul diviziei Professional. Modelele G-Class Pickup şi G-Class Pickup Professional erau echipate doar cu propulsoare diesel. Chiar şi acum programul G-Class Professional va poate oferi versiuni pick-up ale lui G-Class.
Unul dintre cele mai spectaculoase şi neordinare pick-up-uri dintre toate a fost monstruosul Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, pe care Redacţia
PiataAuto.md
l-a testat în versiunea BRABUS 700! Acest mastodont cu trei axe, şase roţi de 36 de inch şi cinci blocaje ale diferenţialelor, avea o gardă la sol de 460 mm, sistem autonom de ajustare a presiunii în roţi, iar sub capotă se ascundea un V8 de 5.5 litri, care dezvolta 544 CP şi 760 Nm în cazul versiunii de producţie sau 700 CP şi 960 Nm în cazul versiunii de la BRABUS testate de noi. Acesta, se poate spune, că a fost cel mai extrem pick-up din istoria celor de la Mercedes-Benz!