Damen demarează construcţia a patru feriboturi electrice noi în România, care vor ajunge să opereze în Canada

30 Iulie 2024, 16:38
Redacţia PiataAuto.md
Se întâmplă mai des să vorbim în ultimul timp despre nave propulsate electric, cu baterii, care să servească drept un exemplu de tehnologie inovativă pentru a exclude emisiile CO2 cel puţin pe trase navigabile mai scurte. Dar puţini dintre noi ştiu că România e în prezent una din ţările lider din lume la construcţia acestor nave electrice, luând în considerare numărul şi complexitatea lor. De curând, compania olandeză Damen a demarat la şantierul naval din Galaţi construcţia a patru feriboturi electrice inovative, care vor ajunge să opereze în apele regiunii Columbia Britanică, din Canada.
Cele 4 feriboturi sunt identice, iar comanda a fost plasată de compania canadiană BC Ferries. Feriboturile au 81,2 metri lungime şi pot lua la bord 47 de vehicule şi 390 de pasageri. Acestea vor opera pe două rute din apropiere de oraşul Vancouver. Una din rute e cuprinsă între Nanaimo şi insula Gabriola, având 5,8 km distanţă navigabilă între ele, iar cealaltă rută asigură legătura între orăşelul Campbell River şi insula Quadra, pe o distanţă mai mică, de 3 km.
Feriboturile sunt propulsate de câte două motoare de 900 kW, deci 1.224 CP fiecare şi aproape 2.450 CP cumulat pentru fiecare feribot.
Feriboturile construite acum în România vor avea câte un set de baterii de 2.000 kWh, energie care e mai mult decât suficientă pentru traversarea distanţelor de 3-6 km, pe care le vor avea de navigat cele două ambarcaţiuni.
Feriboturile sunt construite simetric, putând naviga în ambele direcţii, fiind capabile totodată să-şi încarce bateriile pe ambele maluri. Datorită puterii mari de încărcare, timpul de debarcare şi îmbarcare a maşinilor şi pasagerilor e suficient pentru a asigura reîncărcarea bateriilor.
Cele 4 feriboturi vor fi primele cu propulsie electrică din flota companiei BC Ferries, flotă în care mai există alte 6 feriboturi Damen cu propulsie hibridă. Noile feriboturi au generatoare diesel de rezervă, însă acestea vor fi folosite doar în situaţii excepţionale, ca soluţie de rezervă, exact aşa cum există şi generatoare de rezervă pentru motoarele diesel principale la multe nave.
Acum la şantierul naval Damen din Galaţi au demarat lucrările de tăiere a metalului pentru primele două din cele patru feriboturi, iar în scurt timp procese similare vor începe şi pentru celelalte două. Cele 4 feriboturi reprezintă un design conceput de Damen şi vor fi gata către anul 2026, urmând să intre în operare până în 2027.
Foto: Şantierul naval Galaţi

Cele 4 feriboturi nu sunt primele cu propulsie electrică, construite la şantierul naval de la Galaţi. Anul trecut scriam despre alte două feriboturi, comandate de municipiul Kingston din Canada.
Foto: Şantierul naval Damen din Galaţi, România
2
1,611
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!