Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Liebherr a creat primul încărcător frontal din lume cu motor cu combustie pe bază de hidrogen

8 Iulie 2024 - 20:00
Redacţia PiataAuto.md
Liebherr, renumitul producător de macarale, excavatoare şi alte utilaje mari de construcţie, a creat primul încărcător frontal cu motor cu combustie pe bază de hidrogen. Noul utilaj este prezentat ca o alternativă viabilă pentru încărcătoare similare cu propulsie electrică şi baterii, cei de la Liebherr declarând că în segmentul vehiculelor mari şi grele, cu masă de până la 40 tone şi consum mare de energie, combustia directă de hidrogen poate fi o soluţie mai potrivită decât bateriile.
Noul încărcător frontal are numele de L 566 H, e un concept deocamdată, şi este bazat în mod evident pe modelul L 566, echipat în mod normal cu un motor diesel, care consumă cam 16 litri/oră în regim de muncă activă.
Motorul cu combustie pe hidrogen al noului utilaj este adaptat de pe cel diesel, având o construcţie mecanică aproape identică, cu adaptări la supape şi sistem de injecţie. Se pare că şi compresia mai mare a unui motor diesel a fost acceptabilă pentru combustia cu hidrogen în acest caz.
Cei de la Liebherr nu anunţă puterea noului încărcător frontal, însă anunţă că motorul cu hidrogen a fost fabricat la uzina sa din Bulle, Elveţia.
Nu e anunţat nici consumul de hidrogen, iar acest parametru ar fi cu siguranţă crucial aici, or un kilogram de hidrogen costă 23,99 EUR cam peste tot în Austria, ţara în care a fost dezvăluit noul utilaj. Deci e un preţ mult mai mare decât litrul de diesel. Dar, desigur, nu putem face o paralelă direct între kilogramele de hidrogen şi litrii de diesel din combustie, iar în Germania preţul hidrogenului oscilează între 15 şi18 EUR/kg.
Liebherr menţionează că un asemenea utilaj are şanse de viabilitate economică. Calculele noastre ne arată că dacă acelaşi motor diesel consumă 16 litri pe oră, în cazul hidrogenului, care are o densitate energetică mai mare, cu toate transformările făcute, acelaşi motor ar trebui să consume circa 5,1 kg de hidrogen/oră. Astfel, la 5,1 kg/oră, costurile de hidrogen ar fi de 122,35 euro/oră, faţă de 16 litri de diesel la 1,6 euro per litru în Austria, deci circa 25,60 euro/oră.
În Germania diferenţa ar fi mai mică, datorită preţului mai mic la hidrogen şi mai mare la diesel — 76,50 euro/oră la hidrogen şi 28,20 euro/oră la diesel. Desigur, pot exista beneficii sub formă de subvenţii sau vânzarea mai scumpă a produsului final, care ar putea fi certificat astfel cu zero emisii, dar diferenţa pare încă destul de mare. În acelaşi timp, dacă e să comparăm cu un încărcător frontal ce ar folosi energia din baterii, el ar avea nevoie de circa 70-80 kWh de electricitate pe oră, ceea ce chiar şi în Germania la preţul de 0,5 euro per kWh pentru asemenea utilizări, tot ar fi mult mai ieftin decât în cazul hidrogenului.
Cei de la Liebherr, însă, susţin că anume în segmentul vehiculelor mari această formulă a combustiei de hidrogen are mari şanse de viabilitate, iar ca să fie mai convingători i-au invitat şi pe cei de la MAN să aducă noul lor camion cu propulsie similară de hidrogen, despre care scriam câteva luni în urmă şi spuneam că acesta va fi produs în doar 200 exemplare experimental.
Şi pentru că Austria are un număr infim de staţii de alimentare cu hidrogen, cei de la Liebherr au inaugurat şi o staţie lângă şantierul din apropiere de Salzburg, unde va munci noul încărcător frontal.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter