Abu Dhabi va construi prima sa fabrică de captare CO2 şi producţie de hidrogen verde, din care va produce metanol şi combustibil sintetic de aviaţie

7 August 2024, 14:49
Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani se întâmplă frecvent ca veştile despre noi proiecte de energie regenerabilă şi tehnologii sofisticate de înlocuire a combustibililor fosili să vină tocmai din ţările care au cele mai mari zăcăminte de asemenea combustibil şi care mizează în prezent foarte multe pe ele. Şi aceste ţări vor să fie pregătite tehnologic de momentul când cererea pentru petrol va scădea atât de mult, încât nu le va mai putea susţine creşterea economică. Acum emiratul Abu Dhabi anunţă un acord prin care va construi prima sa fabrică de captare CO2 şi producţie de hidrogen verde, folosind cele două substanţe drept materie primă pentru fabricarea de metanol drept combustibil marin şi SAF, combustibil sintetic de aviaţie, care e deja folosit în această şi car va fi folosit mult mai pe larg în următorii ani.
Noua fabrică va fi construită ce companiile Masdar din Emiratele Arabe Unite şi TotalEnergies din Franţa. Masdar e o companie care derulează de mulţi ani proiecte mari de energie regenerabilă de diverse forme şi are şi producţie proprie de turbine eoliene, iar TotalEnergies e o companie axată pe industriile de petrol şi gaze la originea sa, dar care a evoluat în ultimii ani şi prin ramuri dedicate energii regenerabile.
Compania franceză are participaţii în mai mult proiecte energetice din Emiratele Arabe Unite, atât în domeniul gazului natural, lichefierii lui, dar şi reţelei de distribuţie a acestuia, cât şi în centrale solare în Dubai, spre exemplu.
Proiectul noii fabrici presupune că CO2-ul necesar producţiei va fi captat nu din atmosferă, ci de la o sursă industrială, iar întrucât TotalEnergies e parte din ecuaţie şi şi-a anunţat anterior intenţia de a investi în tehnologii de captare ce CO2, putem prezuma că ar fi vorba de una din unităţile sale de procesare a gazului metan.
Hidrogenul necesar producţiei va fi generat din energie verde prin instalaţii de electroliză, spun cei de la Masdar. Deci hidrogenul va fi unul verde, pentru ca şi metanolul şi combustibilul de aviaţie rezultat să poată fi considerat verde.
Apoi, având hidrogenul curat şi CO2-u, deci atomi de hidrogen, carbon şi oxigen, se pot produce o mulţime de variaţii de combustibili. Metanolul are formula de CH3OH, deci cele două materii prime, cu energia necesară reacţiilor, asigură materia primă, iar la final metanolul poate fi folosit în motoarele cu ardere internă, inclusiv în locul benzinei. Combustibilul de aviaţie SAF a are o formulă mai complexe şi necesită câteva etape de producţie şi amestecare, dar în esenţă baza e formată tot din atomi de carbon şi hidrogen.
Pentru Masdar, producţia de combustibil SAF e una din direcţiile sale strategice, pentru că în viitor, reglementării de emisii CO2 ale aviaţii vor impune folosirea acestui combustibil, pentru a avea emisii nete de CO2 mai mici de la avioane. Respectiv, cine investeşte acum în producţia de SAF, va putea beneficia din plin de o piaţă viitoare cu creştere garantată prin lege.
Nici Masdar, nici TotalEnergies, nu anunţă puterea şi volumele de producţie pentru noua fabrică deocamdată. Însă şi producţia de hidrogen verde, şi cea de metanol pentru motoarele navale, dar şi cea de SAF, sunt indicate drept direcţii strategice de dezvoltare pentru Emiratele Arabe Unite, prin urmare, chiar dacă acest prim proiect ar putea fi unul de o scară mai mică, el va fi cu siguranţă urmat de altele de anvergură mult mai mare, astfel încât, într-o lume viitoare când aviaţia va dori să cumpere SAF, industria maritimă — metanol sau amoniac, iar o mulţime de alte industrii — hidrogen, Abu Dhabi şi Emiratele Arabe Unite să fie printre marii jucători din aceste industrii noi ale noilor forme de energie.
0
1,837
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!