Industria auto din Germania vrea interzicerea vânzării de combustibili din surse fosile până în 2045

25 August 2024, 13:57
Redacţia PiataAuto.md
Deşi în ultimele luni vânzările de maşini electrice în Germania au scăzut, iar mulţi producători fie au suspendat planurile pentru dezvoltările de noi platforme de maşini electrice, fie au lungit viaţa actualelor modele şi chiar au mărit din nou gama de motorizări diesel, se pare că tot ei sunt cei care ar vrea mai multă presiune legislativă pe producătorii şi distribuitorii de combustibili, pentru că până în 2045 să se ajungă la interdicţia totală a vânzărilor de combustibili din surse fosile, atunci când doar cei sintetici ar mai putea fi vânduţi. Astfel toate maşinile clasice sau care pur şi simplu vor mai avea motoare pe combustie vor putea folosi carburanţi sintetici şi vor putea funcţiona, dar impactul lor de CO2 va fi zero, datorită proceselor de producţie a acestor carburanţi.
Poziţia industriei auto germane a fost enunţată într-un document publicat de cea mai mare asociaţie a acestei industrii, Verband der Automobilindustrie, sau VDA, din care fac 600 de companii din această industrie.
Acest document spune că politicile de combustibili ale UE nu sunt suficient de dure, şi ar fi nevoie ca ele să fie mai stricte, astfel încât în anul 2045 să poată fi atinsă ţinta de a avea neutralitate CO2 în transporturi.
Mai exact, cei de la VDA menţionează că atât Germania, cât şi UE în general, ar trebuie să-şi menţină susţinerea sau chiar să o crească pentru companii şi soluţiile care pot creşte producţia de combustibil sintetici, atât hidrogen produs prin electroliză, care să fie utilizat fie prin pile de combustie, fie direct în combustie, cât şi combustibil precum metanolul sau benzina sintetică. Acestea din urmă ar putea fi utilizaţi în motoarele cu combustie actuale fără nevoie unor modificări tehnice ale acestor, iar astfel, cele circa 40 milioane maşini cu motoare cu combustie, care vor mai exista pe drumurile din UE către anul 2045, vor avea carburanţi ecologici, pe care să-i folosească atunci.
Porsche a fost unul din cei mai puternici militanţi pentru combustibilii sintetic imediat după inaugurarea primei sale fabrici experimentale din chile, care produce metanol din energie eoliană, producând iniţial hidrogen prin electroliză, apoi captând CO2 din atmosferă şi asigurând reacţia chimică necesară pentru a produce din H2 şi CO2 ajungându-se la formula chimică a metanolului în final, de CH3OH. Metanolul e mai uşor de produs prin aceste metode, dar cu un pic efort în plus şi nişte compuşi adiţionali se poate produce astfel şi benzina sintetică, ba chiar şi un compus apropiat dieselului. La combustia acestor carburanţi se emit în atmosferă exact aceeaşi cantitate de CO2 ca şi ea captată anterior din aer, de unde vine şi impactul final de zero CO2.
Chiar înainte de aprobarea interdicţiei pentru motoare cu ardere internă, Porsche a militat pentru introducerea unei excepţii pentru carburanţii sintetici, argumentând că impactul final e zero, iar scopul său a fost atins, excepţia fiind aprobată. Astfel, Porsche a anunţat că are planuri mari de a deveni unul din cei mai mari producători mondiali de carburanţi sintetici, şi deja construieşte a doua fabrică în Texas, mult mai mare decât prima.
Problema acestui timp de carburant sintetic e că el e mult mai scump decât actuala benzină, costând câţiva zeci de dolari litrul. Porsche vrea ca prin noua fabrică din Texas, odată cu scalarea, să ajungă la circa 8 dolari litrul, iar până în 2045 preţurile ar urma să scadă până la un nivel în care să ajungă suportabil pentru folosirea pe larg a carburanţilor sintetici.
Tocmai de asta, documentul celor de la VDA solicită mai multe eforturi de susţinere pe de o part pentru aceste tipuri de carburanţi sintetici, iar pe de altă parte mai multe interdicţii pentru industria clasică de petrol, aplicate combustibililor din surse fosile, astfel încât în 2045 să există deja o producţie la scară mar, care să permită acoperirea întregii cereri existente către acel moment.
Fraza cheie din solicitarea asociaţiei VDA din Germania este ca „în interesul protejării climei, combustibilii din surse fosile să fie interzişi de a fi vânduţi la toate staţiile din Germania începând cu anul 2045”. Deci, dacă legislatorii vor da curs acestei iniţiative, în 2045 în Germania nu se va mai vin nici un litru de benzină sau motorină produsă din ţiţei extras din pământ, ci doar produse fabricare sintetic, din energie regenerabilă. Până atunci, maşinile electrice vor fi majoritare, iar cei car vor mai avea maşini cu combustie, vor putea cumpăra doar combustibil sintetic pentru ele.
0
2,672
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!