Vânzările maşinilor electrice şi plug-in hibride în China le-au depăşit pentru prima dată pe cele cu combustie, într-un moment istoric

9 August 2024, 11:12
Redacţia PiataAuto.md
China tocmai a înregistrat un moment istoric, în care vânzările de maşini electrice şi plug-in hibride au depăşit pentru prima dată cota de 50% de piaţă în luna iulie 2024, devansându-le astfel pe toate cele cu combustie sau hibride simple luate la un loc. E un moment care survine pe cea mai mare piaţă auto a lumii, or, în 2023 în China s-au vândut în total peste 26 milioane de automobile, iar această bornă trecută acum ne arată că, în timp ce pe unele pieţe precum Germania se mai atestă scăderi de vânzări ale modelor electrice şi depăşirea lor de către maşinile diesel, China a luat-o pe o cale ireversibilă spre mobilitate electrică şi se depărtează tot mai mult în dezvoltarea sa.
E nevoie să facem o incursiune un pic mai profundă în cifră, însă, pentru că în cazul Chinei vorbim atingerea unei cote de 50,8%, care e cumulată împreună de maşini electrice şi plug-in hibride, iar în cazul Germaniei, conform datelor din articolul de acum două zile, vorbeam despre o scădere doar a maşinilor electrice, în timp ce plug-in hibridele crescuseră şi acolo. Mai exact în Germania în iulie maşinile electrice ajunseseră la o cotă de 12,9%, iar cele plug-in hibride au avut o cotă de 6,2%, deci împreună cele două tipuri de propulsie au avut 19,1%.
În China, însă, această cifră cumulată a ajuns la 50,8% din totalul vânzărilor din iulie. În total, în una iulie în China au fost vândute 1,73 milioane de maşini, ceea ce reprezintă o scădere de -3,1% a pieţei per general, scădere care se produce pentru a 4-a lună consecutiv. Vânzările de maşini electrice şi plug-in hibride, însă, au crescut cu tocmai +37% faţă de iulie anul trecut şi au ajuns să numere împreună în iulie o cifră de circa 879 mii automobile.
Marea întrebare e cât din aceste maşini clasificate drept NEV sunt pur electrice şi cât revine celor plug-in hibride şi sau range extender. Iar răspunsul l-am găsit în cifre de raportare ale industriei de metale. Astfel, cifra maşinilor pur electrice vândute în iulie 2024 în China e de circa 505.000 maşini, ceea ce înseamnă că electrice au o cotă proprie de 29,2%. Cel mai important elemente de comparaţie e că şi vânzările de maşini pur electrice au crescut, cu 14,4%.
Prin urmare, în contextul în care vânzările de maşini electrice au crescut atât de mult, iar piaţa a scăzut uşor, asta înseamnă o adevărată prăbuşire de vânzări pentru maşinile cu combustie, mai ales dacă le scoatem din ecuaţie şi pe cele plug-in hibride.
Trebuie să menţionăm că autorităţile chineze au adoptat la sfârşitul lunii iulie noi măsuri de stimulare a cumpărării de maşini electrice, pentru a evita situaţiile de temperare a creşterii lor sau scăderi de vânzări. Maşinile electrice şi plug-in hibride sunt exceptate de la o taxă ce constituie cam 4.175 dolari, iar pe lângă asta, cei care renunţă la o maşină cu combustie în favoarea uneia electrice mai primesc un rabat de circa 2.550 dolari.
Tot în iulie unele oraşe, inclusiv Beijing, au anunţat că vor mări cota de licenţe de înmatriculare pentru maşinile electrice, doar Beijing anunţând că va elibera 240.000 permise în plus lunar. Cumpărătorii din China au nevoie de aceste permise pentru a-şi putea înmatriculare maşina achiziţionată. La maşinile cu combustie timpul de aşteptare poate fi de câteva luni sau ani, în timp ce la cele electrice acest permis poate fi acordat mult mai rapid, practic fără rânduri de aşteptare.
0
1,716
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!