Chinezii de la BYD au preluat controlul vânzărilor din Germania prin cumpărarea întregii reţele de distribuţie

3 Septembrie 2024, 13:38
Redacţia PiataAuto.md
În timp ce VW anunţă posibila închidere a unei mari fabrici auto în Germania şi a încă uneia de componente, indicând printre motive şi noi concurenţi care şi-au făcut prezenţa în Europa, chinezii de la BYD tocmai şi-au fortificat prezenţa pe piaţa Germaniei printr-o achiziţie strategică a întregii reţele de distribuţie, unde erau vândute până acum maşinile lor.
Mai exact, vorbim de achiziţia de către BYD a companiei germane Heden Electric Mobility, parte din Hedin Mobility Group, cu sediul în Stuttgart, care deţinea întreaga reţea de showroom-uri şi centre de deservire tehnică, unde erau vândute modelele celor de la BYD.
Până acum, compania germană figura în rol de distribuitor BYD în Germania, cu showroom-uri şi service-uri autorizate. Acum, însă, BYD a preluat efectiv întregul control al reţelei sale de distribuţie şi service din Germania, ceea ce-i va permite să o opereze cum consideră de cuviinţă, inclusiv prin excluderea marjelor de profit atribuite de obicei dealer-ilor, astfel încât preţurile finale ale BYD să fie şi mai competitive, cum se întâmplă şi la Tesla.
Toate aceste mişcări strategice arată că BYD nu se lasă descurajat de scăderile de vânzări ale maşinilor electrice din ultimele luni în Germania, ci le consideră mai degrabă un fenomen temporar, alegând să ţintească scopuri de bătaie lungă şi să-şi pregătească acum trenul pentru o poziţie bună viitoare.
Mai mult ca atât, chiar dacă cifrele fluctuează, Germania rămâne oricum cea mai mare piaţă europeană în cantităţi absolute, aşa că BYD va profita cu siguranţă de noua formulă pe care şi-a asigurat-o în Germania. Cu această formulă, chinezii ar putea atenua mai uşor impactul taxelor mai mari la importul în UE pentru maşinile chinezeşti până când fabrica BYD din Ungaria şi apoi Turcia va fi gata. Şi asta chiar dacă ei beneficiază de o cotă mai mică.
Deci devine cât se poate de clar că planurile BYD pentru Europa sunt cât se poate de temeinice, iar chinezii îşi asigură tactici de rezervă şi spaţiu de manevră pentru a-şi atinge scopul de a avea o prezenţă majoră pe continent. Aceştia vor să atingă deja în anul 2026 o cotă de piaţă de 5%.
Şi aici ne putem aminti şi de faptul că BYD are deja şi o navă proprie cu care transportă maşinile în Europa, plus altele câteva în proces de construcţie pentru ei. Iar astfel chinezii vor ava contorul deplin al întregului lanţ — de la producţia proprie de baterii Blade pentru maşinile lor, şi fabricarea de maşini, până la transport maritim, import în Germania, vânzări către cumpărătorii finali şi chiar service şi menţinerea contactului post vânzări cu posesorii. Iar când acest lanţ întreg e deţinut de BYD, e firesc că ei vor putea avea control deplin al costurilor, logisticii şi preţului final.
2
8,364
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!