Volvo anunţă camionul electric de distanţă lungă cu 600 km autonomie, instalând mai multe baterii la bord

3 Septembrie 2024, 21:46
Redacţia PiataAuto.md
La începutul acestui an, Volvo a lansat un facelift major pentru gama camioanelor FH, readucând în actualitate ediţia Globetrotter, făcând camioanele mai aerodinamice şi lansând un nou motor diesel de 780 CP, care şi-a adjudecat titlul de cel mai puternic camion diesel din Europa. Dar încă atunci scriam că, în ciuda aşteptărilor, Volvo n-a actualizat substratul tehnic la FH Electric, camionul său electric de distanţe lungi, care rămăsese cu o autonomie mică de 300 km. ŞI asta deşi camioanele urbane Volvo fuseseră actualizate mai devreme şi primiseră autonomie mult mai mare. Între timp Mercedes şi Iveco cu lansat camioane electrice cu 500-600 km autonomie, ia parametrii Volvo păreau deja ruşinos de răsuflaţi. Acum, însă, suedezii au acţionat să rezolve această problemă.
Volvo a anunţat că FH Electric va avea în sfârşit o autonomie de 600 km, fapt care-l va face mult mai practic în utilizare la drumuri lungi. În multe cazuri, autonomia de 600 km ar putea fi suficientă pentru întreg timpul alocat unei zile de muncă, spun suedezii.
Autonomia mai mare a devenit posibilă graţie instalării de mai multe baterii la bord. Mai exact, camionul are acum un loc nou unde poate adăposti baterii noi — pe centru, în interiorul cadrului, în faţa axului spate. Anterior FH Electric avea acolo motoarele electric, care erau conectate la o cutie automată preluată de pe motorizările diesel, care avea dezactivate cea mai mare parte a treptelor şi lăsa doar 4 trepte operaţionale. De la cutie pleca arborele cardanic, iar axele erau obişnuite. Un soi de inginerie adaptată la soluţiile deja existente de pe camioanele diesel, cu investiţii cât mai mici.
Acum, camionul electric Volvo va avea un aşa-numit ax electric, cu motorul sau motoarele direct ataşate de punte, care vor transmite cuplul printr-un simplu reductor, fără o cutie de viteze. Iar asta a eliberat spaţiul din interiorul cadrului şi anume acolo au fost instalate baterii suplimentare.
Volvo nu anunţă deocamdată care va fi capacitatea sumară a bateriilor şi care va fi consumul, dar teoretic consumul ar trebui să fie simţitor mai mic datorită eficientizării modului de propulsie.
Cert e că noul camion promite să se alinieze deja liderilor din industrie în materie de autonomie şi promite să facă viaţa şoferilor de camion mai uşoară prin faptul că-i va lipsi de stresul de autonomie pe care îl au aceştia în prezent cu un camion ce poate parcurge doar 300 km cu un singur plin. La 600 km, situaţia e cu totul alta şi chiar dacă se va folosi mijlocul de aur, în situaţii dificile, oricum camionul ar trebui să poată parcurge vreo 400-450 km fără a ajunge chiar la limita roşie a bateriei.
Noul Volvo FH Electric cu autonomie de 600 km va ajunge să fie livrat primilor clienţi abia în primăvara anului viitor, însă.
1
1,263
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!