DHL a testat camionul electric Tesla Semi în munca de zi cu zi şi confirmă consumul foarte mic al acestuia şi autonomia reală

15 Octombrie 2024, 18:08
Redacţia PiataAuto.md
DHL e un serviciu poştal şi logistic internaţional, unul din cele mai mare din lume, iar costurile de transport într-o asemenea afacere formează principalul capitol de cheltuieli operaţionale. Tocmai de asta încă de acum un deceniu cei de la DHL începuseră să implementeze vehicule electrice în flota din patria lor, Germania, reducând astfel şi costurile şi emisiile. Acum, însă, cei de la DHL anunţă că au testat camionul electric mare Tesla Semi în munca de zi cu zi şi confirmă consumul foarte mic al acestuia, dar şi cifrele de autonomie.
Testarea camionului a avut loc prin încadrarea lui în centrul logistic din Livermore, Caifornia, acolo unde i-a fost ataşată o remorcă mare, iar acesta a muncit la transportarea paletelor mari ce conţin colete şi scrisori, în special între centre logistice DHL şi cele ale aeroporturilor.
DHL spune că integrarea vanurilor electrice care fac livrările pe ultimii kilometri a fost mult mai uşoară în activitatea sa, dar renunţarea la camioanele diesel mari, care să transporte grupuri de încărcături la distanţe mai lungi, era deocamdată imitată de autonomia disponibilă. Tocmai de asta a şi acceptat să testeze în viaţa reală camionul electric al celor de la Tesla, odată ce acesta promite o autonomie de 800 km.
Ei bine, munca de zi cu zi a acestui camion în flota DHL a însemna să parcurgă 5.000 km în două săptămâni, în această distanţă fiind inclusă şi o deplasare de 625 km, camionul fiind încărcat atunci până la o masă totală de 35 tone sau 75 mii livre.
Cel mai important e că acea călătorie de 625 km, cu camionul încărcat, a fost făcută fără a fi nevoie de vreo oprire pentru reîncărcarea bateriilor pe drum, ci doar la destinaţie deja, iar asta a fost unul din cele mai importante examene pentru DHL.
Pe parcursul celor două săptămâni de muncă în flota DHL, Tesla Semi a înregistrat un consum de 1,72 kWh/milă, operând la viteze de peste 50 mile/oră sau peste 80 km/h în peste jumătate din timpul său de operare. Cifra de 1,72 kWh/milă e echivalentă cu 106,9 kWh/100 km, fapt care confirmă un consum mediu excepţional de mic al acestui camion, mai mic decât estimările proprii ale celor de la Tesla şi decât aşteptările celor de la DHL.
În California, preţul mediu la electricităţii pentru companii e unul din cele mai mari din SUA, de 0,32 dolari/KWh, în timp ce media SUA e de circa 0,16 dolari/kWh. Astfel, 106,7 kWh/100 km se traduce în costuri de consum de 34,14 dolari/100 km. Şi costul motorinei e mai mare în California decât media pentru USA şi se situează la 4,677 dolari per galon sau 1,24 dolari/litru. Cele mai eficiente camioane comparabile diesel din SUA au consum de 7,5 mile/galon sau 31,4 litri/100 km. Cu o medie de 1,24 dolari/litru, costul la 100 km ar fi de 38,94 dolari/100 km.
Diferenţa nu pare prea mare cu siguranţă, mai ales dacă ne gândim că noi am luat în calcul costul electricităţii de la sediile companiilor, nu de la staţiile fast charge publice, unde e mai mare şi atunci costul operării unui camion electric ar fi mai mare. Însă beneficiile sunt mult mai mult la număr, printre care şi un plus de imagine, dar şi o clasificare a companiei drept una cu impact mult mai mic de CO2 în activitatea sa, fapt care vine cu multe alte avantaje în unele state.
2
2,601
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!