Inginerii francezi au creat un hypercar Alpine cu motor V6 care foloseşte hidrogen în combustie

15 Octombrie 2024, 13:40
Redacţia PiataAuto.md
Francezii par să fi găsit o doză enormă de inspiraţie pentru a revigorarea mărcii Alpine, după ce o bună perioadă de timp ea a produs doar un singur model, foarte bun de altfel, dar absolut solitar în gamă. De curând francezii au lansat A290 şi prototipul lui A390, ambele electrice, iar între timp inginerii Alpine au fost lăsaţi să creeze şi un hypercar care vine cu un motor V6 cu combustie, numit Alpenglow Hy6, care nu foloseşte carburanţi fosili, însă, ci hidrogen pentru combustia în cilindrii săi.
Alpine are o tradiţie lungă cu motoarele V6, încă de la GTA-urile V6 şi V6 Turbo din anii 80, iar acele motoare V6 au definit în mare parte caracterul acestor maşini. Acum, prin instalarea unui motor V6 pe Alpenglow Hy6, ingineri francezi continuă acel fir logic din istoria lor şi o fac cu parametri fascinanţi.
Inginerii francezi au creat astfel un nou motor V6, de la zero practic, concepându-i din start pentru combustia cu hidrogen. În ultimii ani, Toyota şi Yamaha au asemenea explorări cu un motor V8 pe hidrogen, şi altul cu 3 cilindri, iar pe lângă japonezi mai există şi alte companii care consideră că hidrogenul folosit drept carburant pentru ardere directă ar fi aproape la fel de eficient ca şi trecerea lui prin pile de combustie pentru a produce electricitate, printr-o metodă aplicată la Toyota Mirai, spre exemplu. Pe partea motoarelor ce folosesc hidrogen în combustie deja există şi un camion MAN în serie limitată care face asta, ba chiar şi un încărcător frontal Liebherr.
Şi inginerii francezi au fost captivaţi de această idee şi au fost convinşi că pot să o ducă la noi culmi.
Motorul V6 pus pe noul hypercar e unul twin turbo de 3,5 litri, astfel încât cu ajutorul turbinelor, combustia de hidrogen în acest motor ajunge să producă 740 CP! Deci, motorul dezvoltă peste 210 CP per litru de cilindree, şi poate atinge 9.000 rpm!
Puterea imensă a motorului vine dintr-o inginerie de motorsport, în esenţă. Întrucât şi şasiul maşinii e unul din clasa LMP3 de la Le Mans. Fireşte, iniţial motorul şi întregul bolid ar putea ajunge să-şi testeze ingineria în curse de motorsport, după care eventual să treacă şi pe modelele destinate drumurilor publice.
Motorul V6, apropo, are blocurile poziţionate la 100 grade, cu bloc din aluminiu şi chiulase din aluminiu turnat, având canale de lubrifiere şi răcire optimizate pentru regimul de curse. Motorul e unul cu alezajul cilindrilor mai mare decât cursa, de 95 mm la 82,3 mm, fapt care-l avantajează în prinderea celor 9.000 rpm.
Noul hypercar francez cu hidrogen are o cutie secvenţial de curse, Xtrac, şi poate atinge 330 km/h.
Bolidul are trei rezervoare de hidrogen, a câte 2,1 kg fiecare, deci la bord există 6,3 kg. Hidrogenul e stocat în foră gazoasă, la o presiune imensă de 700 bari. Înainte de a ajunge să fie injectat în cilindri, însă, hidrogen trece printr-un dispozitiv care-i reduce presiunea la 200 bari.
Inginerii francezi spun că au ales combustia cu hidrogen, şi nu celulele electrochimice, pentru că în acest fel au putut păstra răspunsul instantaneu al motorului, cu o performanţă supremă livrată acolo unde fiecare fracţiune de secundă contează.
1
714
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!