Prima pagină  »  Ştiri  »  MultiAir o tehnologie noua de la Fiat : mai multa putere,
13 MARTIE 2009, 00:01
1,774
0
MultiAir o tehnologie noua de la Fiat : mai multa putere, mai econom si mai prietenos cu mediul inconjurator
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
Deja un lider in tehnologiile diesel, Fiat Grup vine cu o tehnologie noua ce va fi disponibila la motoarele cu benzina. Astfel de curind a fost lansat MultiAir, un propulsor ce vine sa scada dramatic consumul de combustibil, dar in acelasi timp sa mareasca puterea si cuplul maxim. Nu au fost uitate si emisiile de gaze nocive, datorita caror in ultimii doi ani, Fiat a primit premiul intii la categoria ’’Producatorul auto cu cele mai mici emisii ’’.

Iata inovatiile tehnologiei MultiAir :
- Puterea maxima a crescut cu 10 %, datorita utilizarii unei axe cu came orientata spre marirea puterii.
- Cuplul maxim la rotatiile joase ale motorului a crescut cu 15 %, datorita volumului de aer mai mare in cilindri.
- Eliminarea pierderilor in urma pomparii, aduce o reducere de 10 % a combustibilului si a eliminarii de CO2.
- Fata de propulsoarele natural aspirate cu acelasi nivel de performanta, MultiAir dispune de un turbocharger, poate economisi pina la 25 % din conbustibil.
- Controlul valvelor la incalzirea motorului cit si la recilcularea interna a gazelor de esapament, fac ca emisiile de CO2 sa fie reduse cu 40 %, iar cele de azot cu pina la 60 %.

In prima generatie de motoare aceasta tehnologie nu va fi folosita la scara mare, insa incepind cu a doua, tehnologia MultiAir va fi comuna pentru toate propulsoarele pe benzina. Astfel tehnologia MultiAir prezentata in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva, va da doar startul pentru dezvoltarea in viitor a tehnologiilor in domeniul propulsoarelor pe benzina, dar nu numai. Controlul Electronic al Valvelor MultiAir care initial a fost conceput pentru propulsoarele pe benzina, gaz natural sau chiar hidrogen, poate fi usor utilizat si la motoarele diesel. Exista chiar speranta ca acestea in viitor sa imparta acelasi design tehnic.

In concluzie, propulsorul dotat cu sistemul MultiAir, va fi mai puternic, mai dinamic, cu un consum redus de combustibil si mult mai prietenos cu mediul inconjurator. Primele propulsoare cu tehnologia MultiAir vor fi cele cu 16 valve 1.4 litri natural aspirate sau turbo. Acestea vor fi disponibile incepind cu finele anului 2009 pe modelul Alfa Romeo MiTo. Va fi interesant sa urmarim evolutia lor pe piata...
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!