Prima pagină  »  Ştiri  »  Audi travolution – eficienta maxima in mediul urban
4 IUNIE 2010, 11:26
1,649
0
Audi travolution – eficienta maxima in mediul urban
De Ilie Toma
0
“Sa concepem automobile de o inalta eficienta este unul din aspectele esentiale ale filosofiei “Vorsprung durch Technik” – sa ne asiguram ca acestea pot fi exploatate cu succes in conditii reale este un alt aspect, la fel de important” – cu aceasta introducere isi incepe producatorul din Ingolstadt un comunicat extrem de interesant.

Audi anunta astfel efectuarea unor teste in Ingolstadt, in conditii reale de trafic, la care participa jurnalisti si planificatori de trafic, pentru a demonstra eficienta conceptului Audi travolution.

Ce inseamna Audi travolution: proiectul este un concept de dialog intre automobile si semnale din trafic, cum ar fi, de exemplu, semnalele luminoase de la semafoare. Printr-o comunicare eficienta, sistemul ar trebui sa reduca timpii de astepare la semafor si cei de accelerare, obtinandu-se, in final, o eficienta mult mai mare in consum.

Primele teste in cadrul proiectului travolution au avut loc in 2006 si au aratat atunci ca o astfel de comunicare poate reduce consumul unui vehicul cu pana la 17% in mediul urban. O astfel de economie de carburant ar putea insemna doar pentru Ingolstadt o reducere anuala cu 700 de tone a combustibilului utilizat de automobile.

Secretul succesului vine din avantajul pe care Audi il are in Ingolstadt, unde producatorul german a participat la dezvoltarea sistemului de gestionare electronica a luminilor din trafic.

Audi a dezvoltat, insa, conceptul si mai departe, si a facut automobilele capabile sa comunice direct cu semnalele din trafic, folosind conexiuni wireless de moment cu semafoarele din zonele apropiate celei in care se circula. Astfel, informatiile primite de automobil sunt afisate pe calculatorul de bord al masinii, prin care cel de la volan este informat, de exemplu, ce viteza ar trebui sa adapteze pentru ca viitorul semafor sa poata fi trecut pe verde. Fiecare acceleratie, care ar putea fi apoi intrerupta pentru stopare la culoarea rosie a semaforului, inseamna consum inutil de combustibil, in timp ce, o informatie despre viteza optima, necesara pentru a trece semaforul pe verde, poate crea un trafic cu adevarat fluent si eficient.

Daca, totusi, masina a fost nevoita sa opreasca la un semafor, cel de volan este anuntat cat timp va fi nevoit sa stea pe loc, pana la o noua schimbare in verde a semaforului. Iar, in cazul in care masina se apropie de un semafor, care este pe cale sa-si schimbe culoarea in galben sau rosu, soferul este avertizat printr-un un semnal acustic, sau prin reducerea scurta a puterii livrate de motor.

O masina “membra” a acestui sistem isi poate reduce esential timpii de asteptare la semafor, iar fiecare asteptare de semafor economisita poate insemna cca 20 de grame de combustibil nears. Judecand la scara mare – spre exemplu daca aceste tehnologii ar fi aplicate in intreaga Germanie – emisiile de CO2 ar putea fi reduse cu 2 milioane de tone anual, sau aproximativ cu 15%.

Travolution mai ofera si cateva optiuni auxiliare, cum ar fi posibilitatea achitarilor online a combustibilului la pompa, sau a taxelor de parcare. Odata ce soferul confirma prin sistemul MMI alimentarea cu combustibil sau parcarea, taxa este extrasa automat din contul bancar al soferului sau de pe cardul sau de credit.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!