Prima pagină  »  Ştiri  »  Un week-end deosebit de fierbinte: Porsche Roadshow in Moldova
13 IUNIE 2010, 01:57
1,437
0
Un week-end deosebit de fierbinte: Porsche Roadshow in Moldova
De Ilie Toma
1


Acest week-end este unul deosebit de fierbinte pentru lumea auto din Moldova: Porsche Roadshow a ajuns si pe taramurile noastre. Un Porsche 911 Carrera si unul Carrera 4S decapotabil, un Cayman S, doua exemplare Panamera, si alte doua exemplare ale noului Porsche Cayenne – toate sunt disponibile celui mai pasionat public pentru exercitii si teste.

Evenimentul a luat startul sambata, 12 iunie si mai continua si astazi, duminica, la aerodromul sportiv de la Vadul-lui-Voda. Pistele de decolare au fost amenajate pentru a da posibilitate sa se obtina acceleratii intense pe linie dreapta, dar si abordari de curbe stranse, cu scrasnete de roti.



Porsche Roadshow este un eveniment organizat cu regularitate de Porsche, in regim de caravana, cu ruta prin mai multe tari, pentru a da posibilitate pasionatilor marcii sa se delecteze cu marea majoritate a modelelor din gama. Republica Moldova a fost inclusa pentru prima data in acest an pe traseul Porsche Roadshow, datorita inaugurarii recente a reprezentantei oficiale Porsche la Chisinau.



Magia Porsche

Am avut ocazia sa conducem fiecare dintre masinile disponibile la eveniment si ne pare rau de un singur lucru: ca timpul se scurge prea repede la volanul unui Porsche. Desi am putut sa fortam bolizii mult prea putin pentru a putea vorbi in detaliu, asa cum am face-o, spre exemplu la un test drive despre senzatiile de la volanul unui model sau altul, vom incerca sa oferim totusi o scurta transcriere a ceea ce inseamna sa conduci un Porsche pe un circuit.

Instructorul Porsche, venit din Germania la Chisinau, ne face un prim instructaj.


Calea aleasa de noi a fost una de la SUV la radacinile adevaratelor Porsche – sau, intr-o exprimare mai clara, de la Cayenne la Carrera.

Am urcat initial la volanul lui Porsche Cayenne S.



Scurt extras de performante:


Cayenne S poate crea senzatii pe un circuit sportiv, insa se simte imediat si practicismul ei pentru exploatarea cotidiana. Chiar si in modul Sport, suspensia este impresionant de “moale” in a inghiti vibratiile si denivelarile, permitandu-ti sa intuiesti ca inginerii au vrut sa creeze un automobil pe cat de performant, pe atat de confortabil. Virajele sunt abordate de minune, mai ales datorita rigidizarii suspensiei in modul Sport. Chiar si in cel mai crunt viraj se poate accelera in timp ce se abordeaza curba, atunci cand rotile incep a crea sunete siropoase, in schimb cel de la volan nu pierde niciodata senzatia de control deplin.




A urmat Cayenne Turbo, cea mai puternica versiune a lui Cayenne!

Scurt extras de performante:


Cayenne Turbo este un animal feroce, care nu s-a ostenit prea mult sa se domesticeasca. Orice presare a acceleratiei sa transforma intr-un raget in esapament, iar motorul scoate atata putere, incat simti cum capota masinii urca in sus, in timp ce spatele se lupta sa transfere cat mai mult cuplu in asfalt. Suspensia mentine in mod incredibil de stabil masina in viraje, chiar si cele la 90, sau 180 grade. In timp ce masina abordeaza virajele stranse si tu apesi din plin pedala acceleratiei, Cayenne Turbo nu iti compromite pentru nici o clipa confortul, daca esti la volan. Ceilalti pasageri insa, s-au plans de acceleratii laterale prea mari, care le-au amintit ca e bine sa nu mananci inainte de a urca intr-un sportcar extrem... Cayenne Turbo sta pur si simplu lipita de asfalt, in orice viraj.



Segmentul de slalom al circuitului este trecut in scurte reprize de zadarare a motorului. O presare de jumatate de secunda te propulseaza instantaneu pana la urmatorul obstacol, eliberezi pedala si eviti obstacolul, dupa care urmeaza o noua accelerare scurta, dar incredibil de rapida...



Am continuat cu Panamera, modelul deschizator al unui nou segment in gama Porsche, cel al Gran Turismelor cu patru usi. Panamera iti ofera o pozitie mai joasa fata de cea a unui Cayenne, mult mai apropiata de cea a modelelor clasice Porsche. Este insa mai lunga si asta te face sa te intrebi initial daca au putut fi pastrate performantele adevarate pe o limuzina atat de lunga.

Pentru inceput, am urcat la volanul versiunii Panamera S.

Scurt extras de performante:




Ca si in cazul lui Cayenne, transmisia automata PDK cu dublu ambreiaj isi face treaba excelent, schimband treptele eficient, in cel mai oportun moment, si fara a se face simtita. In mod normal, o Panamera S accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5.6 secunde, insa modelul condus de noi era dotat cu sistemul Sports Chrono Package Plus, care ii ofera masinii un avans de 0.2 secunde in sprintul de la 0 la 100 km/h. Acesta, impreuna cu functia Launch Control, permite sa accelerezi de pe loc intr-un mod fantastic: presezi frana la maxim, apoi acceleratia la maxim. Masina rabufneste de dorinta de a-si lua startul insa cel de la volan elibereaza frana abia peste o fractiune de secunda, cand masina iti zice sa o faci. In felul asta, exista mai mult cuplu si putere pentru pornire, iar acceleratia are loc mai rapid.




Panamera este in continuare un Porsche pur-sange, dimensiunile mari neafectandu-i performantele. Tractiunea spate te ajuta sa o arunci in scurte derapaje controlabile in viraje, iar masina geme de placerea de a fi fortata. Iar geamatul poate si el fi calibrat manual, printr-un buton cu o teava de esapament desenata pe el. La presarea lui, esapamentul isi schimba tonul acustic, astfel incat ragetul motorul rabufneste la cativa kilometri departare...



Am continuat cu gama Panamera, urcand, de aceasta data, la volanul unei masini cu acelasi motor sub capota, dar cu tractiune integrala: Panamera 4S.

Scurt extras de performante:


Acceasi putere, transmisa de aceasta data tuturor celor patru roti, o face pe Panamera intr-un mod paradoxal mai rapida, si mai controlabila in viraje. E mai greu sa obtii derapaje controlate, iar uneori aproape imposibil, insa, daca vrei sa obtii un timp total mai bun pe circuit, Panamera 4S te ajuta sa nu il irosesti in derapaje, ci sa te indrepti direct catre final.



Si in final, legenda. Am urcat si la volanul formulei clasice Porsche: doua locuri, tractiune pe spate, motor cu cilindri ampasati orizontal-opozitional, montat in spate, si incredibil de mult control. 911 Carrera, despre ea vorbim.

Scurt extras de performante:


Desi 911 Carrera are cel mai "putin puternic" motor din gama 911, greutatea de 1500 kg inseamna ca fiecare cal-putere de sub capota are in sarcina sa impingerea a doar 4.3 kg. In momentul in care il conduci, sesizezi de ce pasionatii vorbesc de 911 ca despre adevaratul Porsche, cel care pastreaza intacta legenda marcii si valorile ingineresti supreme.



Masina dispune de doua regimuri Sport, pe langa cel normal de rulare: Sport si Sport Plus. Am cuplat initial Sport Plus si am avut senzatia ca am deschis Cutia Pandorei. Motorul te impinge in scaun (anume te impinge, pentru ca este montat in spatele tau), treptele sunt schimbate pe la 6500 rpm, iar tu sesizezi ca Aerodromul din Vadul-lui-Voda este incredibil de mic pentru ca un Porsche 911 Carrera sa-si poata demonstra macar o parte demna din enormul sau potential. Dupa prima tura, am fost nevoit sa cuplez regimul sportiv mai moderat – Sport, pentru ca masina efectiv nu avea spatiu de manevra pentru a-si dezlantui enorma putere si dorinta de acceleratie.



Dupa o zi de “calatorie” in familia modelor Porsche nu poti sa nu ramai indragostit de ingineria a carei evolutii mai are si astazi la baza principiile fondatorului si parintelui sau: Ferdinand Porsche.

Speram ca perioada urmatoare sa ne aduca pe site si primele teste drive detaliate ale modelelor Porsche...
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!