Prima pagină  »  Ştiri  »  Istoria unei legende. BMW M3 la 25 ani!
9 IULIE 2010, 12:39
1,631
0
Istoria unei legende. BMW M3 la 25 ani!
De Constantin Mihalachi
0
In vara anului 1985 revistele auto germane aveau sa-si intrige la maxim cititorii cu primele date ale celui mai rapid BMW Seria 3 din toate timpurile. Articolele sugerau un adevarat sport car, unul care ar ascunde sub capota un propulsor cu o putere de 200 CP, si care este capabil sa sprinteze pana la 100 km/h in 6.7 secunde, si sa atinga o viteza maxima fabuloasa pe atunci – 230 km/h. Totusi, titlul “Acesta este cel mai dinamic BMW Seria 3” a trebuit sa mai astepte inca un an, anume in vara lui 1986 producatorul bavarez avea sa dezvaluie versiunea de serie pentru BMW M3. Insa de unde a pornit totul?

La momentul cand a inceput elaborarea primului M3 de strada, BMW deja concura cu versiunea de curse al acestuia in campionatele de turisme. Totusi a venit momentul cand BMW s-a vazut nevoit sa omologheze M3 pentru categoria “Group A Touring Car Racing”, acolo unde era asteptat de rivalul principal Mercedes-Benz W201 190E. Insa pentru a putea fi omologat, trebuia sa existe si o versiune de serie BMW M3, iar in asa mod, presedintele BMW de atunci, Eberhard Kuenheim, a cerut directorului diviziunii BMW Motorsport, Paul Rosche, sa elaboreze un propulsor ultra sportiv pentru Seria 3.

Cu o experienta bogata in spate, Paul Rosche era omul potrivit pentru aceasta misiune, deoarece anume sub conducerea acestuia a fost elaborat propulsorul pentru BMW M5, cat si propulsorul de Formula 1 cu ajutorul caruia brazilianul Nelson Piquet a castigat campionatul mondial in anul 1983.

Cea mai mare dilema pentru tehnici era tipul propulsorului pe care urmau sa-l pregateasca pentru M3. Dupa multe dezbateri s-a optat pentru unitatea natural aspirata cu patru cilindri in linie de 2.3 litri, iar motivul pentru care nu a fost ales un propulsor cu sase cilindri se datora arborelui cotit, cel care incepea sa vibreze mai devreme la propulsorul cu sase cilindri, decat arborele mai scurt al propulsorului cu patru cilindri. Prin urmare, arborele cotit al propulsorului cu patru cilindri a fost conceput sa dispuna de stabilitate torsionala suficienta pentru a atinge si peste 10.000 turatii.

In prezent, BMW M3 a ajuns la a patra generatie si este unul din cele mai ravnite automobile din lume. De-a lungul anilor, M3 a continuat sa se perfectioneze, reusind sa devina un adevarat campion atat pe circuit, cat si in afara acestuia.
 
GALERIE FOTO (52 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!