Care sunt cele mai valoase brand-uri? Toyota îşi recâştigă titlul de cel mai valoros brand auto!
Toyota revine în forţă, recâştigându-şi titlul de cel mai valoros brand auto, după ce anul trecut cedase această poziţiei mărcii germane BMW. Astfel, în topul anual al valorificării brandurilor BrandZ Top 100, marca Toyota a fost evaluată la o valoare de 24.2 miliarde de dolari americani.
Agenţia Millwardbrown, iniţiatoarea şi organizatoarea acestui clasament, efectuează însă o analiză globală, iar în Top 100 cele mai valoroase mărci se găsesc cele mai diverse categorii ale acestora. Astfel, prima poziţie este ocupată de Apple, valoarea căruia a crescut cu 84% în ultimul an şi constituie, în prezent, peste 153 miliarde de dolari. Apple l-a detronat astfel pe ocupantul tradiţional al primei poziţii Google, valoara căruia este estimată la 111.5 miliarde de dolari.
În clasamentul general, Toyota ocupă poziţia 27, iar revenirea în forţă a mărcii japoneze ca cel mai valoros brand auto, este pusă pe seama gestionării corecte a crizei de imagine, cauzate de recall-urile masive de acum un an. BMW, care deţinea acum un an poziţia de cel mai valoroasă marcă de maşini, trece pe locul 2, cu o valoare estimată la 22.4 miliarde dolari. În clasamentul general, marca bavareză ocupă poziţia 30.
Următoarea marcă de automobile o găsim abia pe poziţia 50 a topului, şi este vorba de Mercedes-Benz, care îşi asigură astfel şi poziţia numărul 3 în categoria auto. Atât BMW, cât şi Mercedes-Benz, şi-au sporit valoarea în ultimul an cu 3% în cazul BMW-ului şi cu 12% în cel al Mercedes-Benz, care a fost estimat, în acest an, la 15.3 miliarde dolari.
Pe poziţia 56 în clasamentul general se află Honda, cu o valoare de 14.18 miliarde, îar pe 66 se clasează Porsche, cu o valoare de 12.4 miliarde. În mod uimitor, Nissan, valoarea căruia a crescut în ultimul an cu 17%, se regăseşte pe poziţia 88, fiind şi cea din urmă marcă auto care a fost inclusă în top 100. Creşterea spectaculoasă a mărcii japoneze este atribuită lansării lui Leaf şi imaginii deosebit de bune pe care şi-a câştigat-o.