Ceea ce nu au reuşit americanii timp de mulţi ani consecutiv, au făcut chinezii într-un an. Sau cel puţin aşa pare la prima vedere. Volvo a încheiat anul 2010 cu un profit înainte de impozitare în valoare de aproximativ 250 milioane de euro, în timp ce în 2009 marca suedeză înregistrase pierderi de circa 550 milioane euro.
Şi anul 2011 a început bine pentru Volvo, în primul trimestru suedezii înregistrând un profit de 70 milioane euro. Şefii mărcii suedeze pun creşeterile impresionante ale cifrelor pe seama îmbunătăţirii mediului general în industria auto, dar mai ales pe seama lansării de succes a două modele importante pentru Volvo: S60 şi V60. De asemenea, vânzările pentru crossoverul XC60 merg foarte bine, modelul deţinând întâietatea la volumul vânzărilor în gama Volvo. Şi nu în ultimul rând, europenii, cei care formează piaţa principală a celor de la Volvo, au manifestat o reacţie foarte bună faţă de modelele deosebit de eficiente ale mărcii, înglobate sub sigla DRIVe.
În total, vânzările celor de la Volvo pentru întreg anul 2010 au însumat 373,525 unităţi, comparativ cu doar 334,808 unităţi în 2009. Lidera creşterilor a fost China, ţara de origine a noului proprietar al mărcii Volvo. Aici vânzările au sporit cu 36.2%. Şi regiunea nordică a Europei a generat, însă, creşteri pentru Volvo, suedezii livrând aici cu 27.6% mai multe maşini.
Volvo anunţă planuri mari pentru viitor, uzinele sale din Torslanda şi Ghent urmând a-şi spori producţia. Mai mult ca atât, Volvo va construi o nouă uzină în China, şi un sediu auxiliar în Shanghai, urmând a-şi asigura o fortificare de lungă durată pe această piaţă imensă.