După ce în luna martie a fost lansată, la Salonul Auto de la Geneva, versiunea break a noului model de clasă medie Hyundai, acum îşi face apariţia şi sedanul Hyundai i40, la Salonul Auto de la Barcelona.
Ca şi break-ul i40, noul sedan a fost dezvoltat la centrul de design şi dezvoltare european al celor de la Hyundai, situat în oraşul german Russelheim. Sedanul măsoară 4.74 metri lungime şi reprezintă evoluţia filosofiei actuale a design-ului Hyundai sculptură fluidă.
Hyundai i40 vine bine echipat pentru a cuceri piaţa europeană. Sub capota sa se vor regăsi propulsoare eficiente, cu puteri cuprinse între 115 CP şi 177 CP. Cel mai puţin puternic propulsor este unul diesel, de 1.7 litri, care oferă 115 CP şi 260 Nm cuplu, disponibil de la 1250 rpm. Acesta este disponibil doar cu o transmisie manuală în 6 trepte şi va accelera de la 0 la 100 km/h în 12.9 secunde. Viteza maximă atinsă de diesel ajunge la 190 km/h.
Hyundai i40 este disponibil şi cu o variantă mai puternică a aceluiaşi propulsor, care dezvoltă 136 CP. Cu ajutorul acesteia, sedanul accelerează până la prima sută în 10.6 secunde. Acesta va fi şi unicul propulsor disponibil din start şi cu transmisie automată în 6 trepte.
Din motoarele pe benzină, motorul entry-level are o capacitate cilindrică de 1.6 litri şi dezvoltă 135 CP. Noul Hyundai i40 debutează şi cu un motor absolut nou, dezvoltat de Hyundai unul pe benzină, de 2-0 litri, cu injecţie directă, care face posibilă o acceleraţie de 9.7 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 209 km/h.
Pentru a cuceri clienţii europeni, însă, inginerii Hyundai au trebuit să îi asigure şi o antifonare excelentă noului model, aplicând un sistem complex de elemente, care vor reduce pătrunderea zgomotului rulării şi a motorului cu până la 40%.
Hyundai anticipează vânzări anuale de peste 60,00 de unităţi în Europa pentru i40.