GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
După succesul răsunător al versiunii gullwing al lui SLS AMG, se pare că viitorul ne rezervă o altă bijuterie germană: SLS AMG Roadtser. Inginerii AMG declară că cele două versiuni au fost luate în calcul încă din stadiul de proiectare a modelului, asftel că decapotabila nu va fi doar o adaptare a coupe-ului, ci un model la fel de performant şi aspirant la apecieri supreme.
Fireşte, deschiderea în formă de aripi a uşilor nu mai este valabilă pentru viitorul SLS AMG Roadster. Iar marea problemă a decapotabilelor este chiar lipsa plafonului, care le face mai puţin rigide, şi deci mai puţin manevrabile. După cum ne conving inginerii AMG din Affalterbach şi cei din Stuttgart, însă, dezvoltarea în paralel a celor două versiuni de caroserie ale lui SLS AMG va permite roadsterului să dispună de o rigiditate torsională aproape identică cu cea a coupe-ului, întreaga caroserie cântărind cu doar 2 kilograme mai mult! Şi asta datorită unei construcţii inteligente, a unui centru de greutate coborât, dar şi a structurii lui SLS AMG, executată din aluminiu de duritate sporită. Acesta este deosebit de uşor, iar geometria a fost prevăzută să ofere în cazul decapotabilei soft-top o rigiditate identică cu cea a coupe-ului.
Plafonul lui SLS AMG Roadster va putea fi pliat din mişcare, până la viteze de 50 km/h. Iar pentru asigura ca acesta merită steaua cu trei colţuri pe capotă, modelul trebuie să treacă cu succes testul ploii din Sindelfigen. Este un test pe care il trece orice model nou Mercedes-Benz, fie că e unul cu plafon obişnuit, fie că este o decapotabilă. În centrul de teste din acest oraş german, modelul este suspus unor unor ploi artificiale deosebit de violente, care îi verifică astfel impermeabilitatea. Dacă e să vorbim de modele decapotabile, atunci testul este unul cu adevarat solicitant, mai ales că, în cazul lui SLS AMG, vorbim şi de un roadster cu plafon textil. Iar acest test trebuie să fie trecut cu succes de 16 ori pentru ca modelul să primească aprobarea ploii din Sindelfigen!
Noul SLS AMG Roadster va fi un supercar, în ciuda lipsei plafonului de asta încearcă să ne convingă germanii. Sub capota sa se va regăsi acelaşi propulsor V8 AMG de 6.2 litri, iar debutul oficial al modelului va avea loc în septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt.