Mobilitatea electrică devine realitate: Renault lansează Twizy, electromobilul de oraş
Era prototipurilor fantastice a trecut. Trăim începutul mobilităţii electrice adevărate, aplicabile în viaţa cotidiană. Renault lansează Twizy, modelul care ar putea să răstoarne stereotipurile mobilităţii urbane prin preţ, concept, accesibilitate şi costuri de întreţinere.
Twizy poate adăposti până la două persoane la bord, însă aceştia vor sta unul în spatele celuilalt, şi nu alături. Modelul este disponibil în două versiuni: Twizy 45, şi Twizy, primul având o viteză maximă limitată la 45 km/h. Cu o astfel de viteză maximă, în unele ţări europene, posesorii unui Renault Twizy 45 nu vor avea nevoie nici măcar de permis de conducere pentru a putea urca la volan. Preţul lui Twizy 45 porneşte de la 6,990 Euro.
Cea de-a doua versiune Twizy va fi disponibilă în două nivele de echipare: Urban şi Technic, la preţuri de 7,690 Euro şi 8,490 Euro respectiv, iar preţurile nu includ eventuale subvenţii guvernamentale, de care se bucură cetăţenii mai multor ţări europene. Astfel, Twizy are toate şansele să devină un succes major în vânzări.
Preţurile nu includ, însă, şi costul bateriilor acestea vor fi închiriate pentru o taxă de 45 Euro lunar pentru posesorii lui Twizy 45, şi 49 Euro lunar pentru cei ai versiunii Twizy. Bateriile au nevoie de doar 3 ore şi jumătate pentru o încărcare completă, de la o priză domestică. Cu o greutate de doar 450 kg, modelul asigură o autonomie de 100 km în ciclu standard mai mult decât suficientă pentru regimul mediu de exploatare în marile oraşe europene.
Renaut Twizy 45, versiunea limitată la 45 km/h, este dotat cu un motor de 5 CP, dar care poate livra şi 9 CP pentru intervale scurte. Versiunea normală a lui Twizy, dezvoltă în regim standard 10 CP, iar pentru intervale scurte puterea poate creşte până la 17 CP. Cuplul maxim este identic pentru ambele versiuni 57 Nm. Dacă Twizy 45 este limitat la 45 km/h, atunci Twizy poate dezvolta o viteză maximă de 80 km/h.
Motorul nu va fi cuplat la o transmisie Twizy nu are vreo cutie de viteze. Forţa electromotorului este transmisă direct roţilor, iar în cazul când se doreşte deplasarea în marşarier, tensiunea electrică este inversată, iar astfel motorul electric dezvoltă o rotaţie în direcţie inversă.
Renault declară că va echipa moul model cu o serie largă de sisteme de siguranţă activă şi pasivă, astfel încât nivelul siguranţei la bord să fie unul foarte bun. Twizy măsoară 2.33 metri lungime, 1.91 metri lăţime (fără oglinzi) şi 1.46 metri înălţime, iar ampatamentul său atinge 1.68 metri. Roţile noului Twizy au doar 13 inch în diametru.